Windows XP Pro gaat niet verder

Status
Niet open voor verdere reacties.

Littleman17

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2008
beste mensen

Ik heb een probleempje.
het zit zo inwil gewoon windows xp installeren,
en dat lukte ook gewoon goed tot dat je bij het blauwe
windows venster komt waar je op een gegeven moment het serial number in moet vullen
maar daar komt hij niet eens.
want hij blijft bij de 34ste minuut al hangen, en ik denk dat hij gewoon vast loopt
maarja is best balen dus dat betekend dat ik mijn pc niet meer kan gebruiken?

wie kan mijn helpen om toch die installatie door te laten gaan?

Met vriendelijke Groet,
Mij

Wat voor pc is het (processor, geheugen etc)? Soms kan hardware de boosdoener zijn dat de installatie niet verder gaat. Je zou kunnen proberen om XP te installeren met alleen een harde schijf, geheugen, cd/dvd-speler en onboard videokaart. De rest haal je eruit. Later kun je het weer bijprikken. Ik ga er dan vanuit dat je geheugen nu niet de boosdoener is...

Wat voor pc is het (processor, geheugen etc)? Soms kan hardware de boosdoener zijn dat de installatie niet verder gaat. Je zou kunnen proberen om XP te installeren met alleen een harde schijf, geheugen, cd/dvd-speler en onboard videokaart. De rest haal je eruit. Later kun je het weer bijprikken. Ik ga er dan vanuit dat je geheugen nu niet de boosdoener is...

ik heb:
geheugen van nanya 1x256MB
moederbord van Acer
Processor Intel® Pentium 4
gewoon een standaard acer pc veriton 7500

het is men oude pc maar, maarja zou heb wel graag willen behouden met xp

XP met 256 MB is haast niet te doen dus ik zou er eerst ook maar wat geheugen bij prikken !

XP met 256 MB is haast niet te doen dus ik zou er eerst ook maar wat geheugen bij prikken !

ik heb er nu 1 gb in zitte maar ik heb net gekeken maar hij gaat gewoon niet
voor bij de 34 minuten.
heel raar is dit heb er eigenlijk nooit problemen mee.

Zoals erbicom al zei, hardware kan de oorzaak zijn, gebruik alleen de stations die je nodig hebt, dus de harde schijf en de CDRom speler, controleer dan dat de harde schijf met de jumpers aan de achterzijde als master is ingesteld en aan het einde van de kabel zit, daar waar de kabel het kortste is. De middelste aansluiting zit namelijk niet precies in het midden. Bij de CDspeler net zo, ook kijken of die als master aan het kortere einde van de kabel zit en dan master is of anders slave maar met een master aanwezig op de zelfde kabel. Bij slordigheden hiermee wil Windows vaak wel werken en start de computer normaal op maar stopt de installatie van Windows.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan