Windows XP Pro. installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Egel007

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2007
Hallo beste forummers,

Ik heb inmiddels mijn eigen computer gebouwd, en nu wil ik Windows XP Pro. gaan installeren. Omdat ik niemand ken die een originele CD ervan heeft, heb ik een bestandje toegestuurd gekregen van een vriend, die ik al op verschillende manieren heb gebrand (het was een image). Ik heb hem als data gebrand, als image, als opstart-cd, maar niks werkt. Ik heb het ook uitgepakt naar een andere map met WinRar en het gebrand als opstart-cd, maar telkens krijg ik DOS op het scherm (van de nieuwe pc, die ik heb gebouwd). Op de gegeven moment krijg ik dan de mogelijkheid om commando's in te toetsen, dus toets ik in:

D:
cd i386
winnt

Vervolgens krijg ik dus de setup (na eventjes wachten), waar vervolgens het volgende komt te staan:
Windows XP Setup

Er is een interne fout in Setup opgetreden.
Het wisselbestand kan nergens worden gemaakt.
Setup kan niet doorgaan. Druk op ENTER als u Setup wilt beëindigen.

Ik blijf de bovenstaande foutmelding krijgen, en bij D: intypen "setup" werkt ook al niet. Ik heb geen floppy-drive en geen floppy's dus die floppy-images ofzo kan ik ook niet gebruiken. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Bij voorbaat héél erg veel dank!
Met vriendelijke groeten,
Egeltje.

Om te beginnen: wanneer het een ISO bestand is, dan moet je het ook als ISO bestand branden.

Daarnaast: heb je een IDE harde schijf of een SATA?

Hm, ja.. Ik ga het direct nogmaals als image branden, dan..

Ik heb trouwens een IDE-schijf, want die komt nog uit de oude pc.. (ik heb op dit moment niet zoveel geld om een andere SATA te kopen).

Edit:
Ik kan me trouwens nog herinneren dat wanneer ik het Windows-bestand als image brand, het dan niet opstart op de gebouwde computer. Dan vraagt hij telkens om er boot-media in te stoppen. ;)

Laatst bewerkt:
Dan is het dus geen goede bootable image, moet je een andere hebben

Lekker dus....

Maar, ik had het image-bestand uitgepakt en heb de losse files gebrand als bootable-cd met Nero. Nu doet hij het dus, maar krijgt hij de fout:

"Het wisselbestand kan nergens worden gemaakt."

Hoe los ik dát op? Of, wat bedoelen ze ermee?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan