Windows XP Pro met SP2 niet te installeren????

Status
Niet open voor verdere reacties.

Benthouse

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2003
Berichten
71
Hallo allemaal,

Ik heb hier een PC, die wilde niet meer opstarten. Is uitgezet terwijl de HD nog iets aan het schrijven was. Hierdoor was de c:\windows\system map beschadigd geworden.
Heb daarna de HD in een andere PC gezet om de bestanden die er op stonden over te zetten naar een andere Harddisk. (is prima gelukt)

Daarna begon de ellende. Probeerde Windows opnieuw te installeren, maar telkens stopt het kopieeren van bstanden ronde de 60 - 62%. Hierna komt de foutmelding dat er bestanden niet gekopieerd kunnen worden. Het betreffende bestand kan geskpped worden dmv de ESC toets of opnieuw proberen met de Enter toets.
Niets helpt. Bestanden overslaan is geen optie omdat de volgende bestanden ook allemaal dezelfde fout genereren.

Heb toen de dvd-rom lezer van de pc vervangen voor een cd-speler. Helpt ook niet.
toen andere Windows XP pro CD's geleend en geprobeerd. mag ook niet helpen.

Heb vervolgens Powermax van Maxtor gedraaid (Het is een maxtor Diamond 9 Plus Harddisk, 40Gb) deze gaf geen fouten. Alle sectoren zijn d.m.v. dit programma weer op 0 geztet (default vanaf de fabriek), echter ook dit helpt niet.

Heeft iemand nog suggesties, of moet ik het eens met een andere Harde schijf proberen??
Ik denkn l. zelf dat de schjf niet helemaal 100% is.

kortom: WIE HELPT MIJ MET DEZE PROBLEMEN???

Bij voorbaat dank,

Benthouse
 
Je kan proberen de partities te verwijderen en dan formateren,wie weet helpt het
 
Bertus,

bedankt voor de snelle reactie.
Had het niet beschreven maar uiteraard was dat reeds geprobeerd, evenals het installeren van de software op een andere partitie van dezelfde harddisk.

Groeten Benthouse
 
Killdisk

Nou,

ik weet niet mischien helpt dit.
van me vader geleerd (ben 13)
Nou je download killdisk En gaat je harde schijf
HELEMAAL LEEG HALEN,
Dat doe je met killdisk (link's onder aan)
Maar daarvoor moet je 2 diskettes hebben
1 moet je via verkenner diskette station opzoeken rechter muis knop "formateren..."
en dan doe je niet snel maar die andere (weet niet precies hoe dat heet)
en dan kan je aan vinken ms-dos opstart diskette te maken,
Dat doe je
Dan download je killdisk (link onder aan)
dat unzip je (als dat gedaan is) Je opent de map zeer belanrijk HET
BINNESTE er in te doen ( CTRL + A ) ( CTRL + C ) plak het op de diskette,
dan doe je dit
Je propt die OPSTART diskette er in ( PC DIE KAPOT IS (LOGISH))
nu ben je in MS-DOS Opstart geval, Dan doe je killdisk er in EN typ je 'KILLDISK.EXE'
Gelukt? zo niet moet je eerst 'A:' typen Dan 'KILLDISK.EXE'
Nu zal je computer flink moeten rekenen Oke als dat gedaan is kan de guide van KILLDISK je verder helpen (zit op de diskette) Je moet ook ERASSE-ALL-DATA typen
dat is als handtekening Ik hoop dat het luk!:thumb:
P.S. Ik kan niet typen (ben 13)
http://download2.lsoft.net/killdisk.zip
 
Laatst bewerkt:
Wat heeft het erasen van een harde schijf te maken met het niet kopieëren van de bestanden van de cd?:confused:

TS, je hebt een probleem met, of het geheugen, of de bekabeling, of de IDE controller, aangezien die laatste 2 het daarvoor wel deden, vemoed ik dat het geheugen een tik heeft gekregen, door het uit zetten, probeer het eens met 1 reepje, indien er meerdere inzitten, of leen ze uit een andere comp, indien mogelijk.

Ook zou het de bios kunnen zijn, misschien is die gereset, na het uitschakelen, een optie bij sommige biossen, een poweroffreset, loop daar de instellingen eens na.
 
Instal?

het ligt tog aan de harde schijf
(denk ik)
zodat andere lange pieren niet boos worden:shocked: =[
PS als je probleem heb met geheugen en hem HELEMAAL leeg haalt is het meestal verdwenen (uit ervaring)

(sorry ben snel boos)
 
Laatst bewerkt:
Met het geheugen kan ik nog proberen. Er zitten 3 repen in (tot 768MB). Kan er makkelijk 2 van 128 verwijderen.
Dan is de PC in principe weer in de staat waarmee die gekocht is. (heb er 2x 128 bijgeplaats in een later stadium)

Ga het proberen.

bedankt Benthouse
 
Met het geheugen kan ik nog proberen. Er zitten 3 repen in (tot 768MB). Kan er makkelijk 2 van 128 verwijderen.
Dan is de PC in principe weer in de staat waarmee die gekocht is. (heb er 2x 128 bijgeplaats in een later stadium)

Ga het proberen.

bedankt Benthouse



Het lag inderdaad aan het geheugen van de PC. Heb de 2 geheugenbankjes van 128MB verwijderd, en Windows was op een normale manier te installeren.

Bedankt voor de hulp!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan