Windows XP Pro Netwerk verbinding verbreekt steeds.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Groentestick

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2006
Beste mensen,
ik heb een behoorlijk irritant probleem, als ik mijn pc opstart doet mijn internet het een minuut of tien, en dan valt de boel weg!

Ik gebruik Windows XP Professional,
heb een netwerk met twee andere pc's(Die geen last hebben van dit probleem)

Als ik een ander OS op mijn pc installeer(Linux, Windows 98, 2000, 98SE enz.) heb ik absoluut geen last van dit gezeik.
Maar ik heb nu voor een bepaald aantal programma's echt xp nodig en moet dit probleem dus verholpen hebben:( (Op linux lopen de programma's met wine namelijk een beetje k*t)

Alvast bedankt,

Groentestick

Kijk eens of Energiebeheer roet in het eten gooit:

Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc

Dan dubbelklikken op je netwerkkaart, tabblad Energiebeheer -> Uitvinken: "Windows mag ... besparen".

Is het een USB netwerkkaart: Dan hetzelfde doen met alle xxHub, xxRootHub etc. apparaten onder USB.

Daarnaast, als het over een draadloze netwerkkaart gaat, kijken in Start -> Instellingen -> Netwerkverbindingen -> [je netwerkverbinding rechtsklikken, eigenschappen kiezen] -> knop Configureren
en daar in de verschillende opties kijken of je daar ergens Always On kunt zetten of vergelijkbaar.

Tijs.

Meld eens terug welke netwerkkaart (merk & type) het over gaat, en ook met merk & type router/accespoint je verbindt.

Je weet maar nooit, misschien heeft iemand ervaringen met jouw netwerkkaart gehad, al dan niet in combinatie met jouw router/accespoint.

Tijs.

Ik denk niet dat het daar aan ligt, want met andere besturingssystemen verloopt het allemaal gladjes,
kan het heel misschien aan mijn serial nummer liggen, ik gebruik namelijk een illegaal nummer omdat ik het nummertje kwijt ben geraakt:confused:

Je sluit bij voorbaat driverproblemen en zo uit. Vind ik niet verstandig, maar is jouw keuze.

Of je een illegale cd-key voor XP gebruikt of niet heeft geen verband met je problemen.

Tijs.

Ik heb die drivers inmiddels helemaal uitgepluist, ik heb andere geinstalleerd, via origineel cd'tje en natuurlijk de drivers die xp zelf heeft.
Het doet het gewoon niet.

Oke, ik heb het opgelost(min of meer)

Ik heb nu dus een nieuwe grafische kaart gekocht en de boel draait nu prima op wine in linux.
Iedereen toch bedankt voor 't helpen;)

Groentestick

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan