Windows XP Pro OEM

Status
Niet open voor verdere reacties.

DENJOR

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2001
Hallo,

Ik heb afgelopen week windows XP Pro oem gekocht, voor 126 Euro, hierbij gelevert een windows xp Pro cd en een Pakket voor oem voorinstalatie (OPK) voor windows XP Pro. Volgens mij is dit een windows versie bedoeld voor fabrikanten. Ik heb twee vragen:
1) heb ik hiermee een legale versie van windows gekocht?
2) Er zat volgens mij geen sertificaat en serial nummer bij, of ik moet die in 5 min kwijtgeraakt zijn, kan dit kloppen?

ik draai nu windows home edition die meegelevrt is bij mijn Dell comp

groetn Denjor

Prijs klopt.
Geen 'product key'?? Staat die niet op het hoesje?

Die/dat OPK zal voor hardwarefabrikanten zijn ja(?). Maar daar heb je dan niets mee te maken.

Product keys zitten er toch nooit los bij? Hoe kun je dat kwijt raken.....?

OEM versies mogen in principe alleen worden geleverd bij een nieuwe computer en niet los worden verkocht.
Puur juridisch zijn ze illegaal.
Verder wordt er door Microsoft ook geen ondersteuning geleverd op OEM versies omdat die bij deze versies door de leverancier van de computer wordt gegeven.

Verder vind ik de prijs voor OEM duur. (via email worden OEM versies al aangeboden vanaf $30 )

OEM versies behoren inderdaad bij een PC verkocht te worden, dat in Nederland ze toch los verkocht worden heeft met de wetgeving te maken.

Uiteraard heb je wel een licentiecode nodig, soms vind je deze op het hoesje, soms is het een losse sticker.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan