Windows XP-Pro sluit te snel af.

Status
Niet open voor verdere reacties.

freddie.dekkers

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2004
Beste Helpmij,

Sinds een aantal weken heb ik last van dat mijn PC te snel afsluit. Dit kan ik opmaken uit het gevolg dat wanneer ik de volgende keer mijn PC weer opstart, windows met het keuzescherm komt voor opstarten in veilige modus en vervolgens soms ook nog een System check op de HD uitvoert. Ik kan mij niet herinneren dat ik een drastische verandering op mijn PC heb uitgevoerd, nog dat ik iets specefieks heb ge�nstalleerd! Ik werk met een AMD Athlon-PECM 1400 Mhz 512MB DDR SDRAM 1,7 GB Virtueel geheugen, Matrox G550 (Duo-monitor) en mijn PC word beveiligd door Kaspersky Internet Security 2010. Hoe kan ik dit probleem verhelpen?

Je zou kunnen kijken wat er in de registry staat m.b.t. de instellingen die hier worden genoemd.
Voor je referentie, mijn XP instellingen staan op:
HungAppTimeout 5000
WaitToKillAppTimeout 1000
AutoEndTasks 0

WaitToKillServiceTimeout 20000

Staan die instellingen bij jou zoals bij mij, dan zou je kunnen overwegen om de Timeout-waarden te verhogen t.o.v. de bovengenoemde instellingen.

Succes,

Tijs.

Win-XP sluit te snel af

Je zou kunnen kijken wat er in de registry staat m.b.t. de instellingen die hier worden genoemd.
HungAppTimeout 5000
AutoEndTasks 0

Hoj Tijs,

Mijn instellingen staan als volgd:

HungAppTimeout 5000
WaitToKillAppTimeout 20000
AutoEndTasks 0

Wat is die eenheid verhouding, Seconden?! Om een redelijke verhoging toe te kunnen passen.

Je kunt natuurlijk gewoon op Internet zoeken. Daar zie je dat het allemaal om milliseconden gaat.

Vermenigvuldig alle huidige Timout waarden met een factor 3 van mijn instellingen, zou ik als test voorstellen.
EDIT: Installeer ook UphClean

Tijs.

Laatst bewerkt:
HungAppTimeout 5000
AutoEndTasks 0

Staan die instellingen bij jou zoals bij mij, dan zou je kunnen overwegen om de Timeout-waarden te verhogen t.o.v. de bovengenoemde instellingen.

Succes,

Tijs.

Hoj Tijs,

Het duurde even voordat ik dit kon regelen, maar nu dan. na verschillende instellingen te hebben gedaan ben ik nu geëindigd met de volgende waarden.

Mijn instellingen staan als volgd:

HungAppTimeout > 120000
WaitToKillAppTimeout > 120000
AutoEndTasks > 1 ( Was "0" maar wat ik zag dat deze setting in voorbeeld instellingen op "1" werd gezet)

WaitToKillServiceTimeout 120000

Ook volg ik nu de 'Save Mode Opstartprocedure' om zo Win-xp weer de kans te geven zich te kunnen herstellen.
Het Probleem heeft zich nu nog erger geworden. Voorheen was de Shotdowntijd van af de bevestigingsklik +/- 1 minuut, maar nu schakeld mijn PC zich al na 20 seconden uit.

Wat is nu de volgende stap, wetende dat ik veel istalatie PGM's op deze PC heb geinstalleerd.

Ahum.... Ik heb je geen enkele hint gegeven dat je aan de AutoEndTasks instelling moet sleutelen! Waarom je dat gedaan hebt is mij een raadsel, want ik heb je nergens gezegd dat je dat moet gaan doen.

Zet die registerwaarde gewoon weer op 0 en zet de timeout-waardes op maximaal 3x de normale waardes. Dus het zou dan worden:
HungAppTimeout 15000
WaitToKillAppTimeout 3000
AutoEndTasks 0
WaitToKillServiceTimeout 60000

Kijk wat er gebeurt als je deze nieuwe waardes gebruikt.

Nog een opmerking over die 20 seconden voor afsluiten: Ik neem aan dat je uphclean hebt geïnstalleerd ondertussen, en die kan zéker een (positieve) verkorting van de shutdown-tijd verzorgen.

Succes,

Tijs.

Hoj Tijs,

Je hebt gelijk mijn excuus, voortaan volg ik netjes je voorstellen op!:o

Ik heb de link van 'Uphclean' gevolgd voor om te installeren, maar begrijp niet goed wat ik moet doen of bedoel je gewoon via google het PGM opzoeken, Downloaden en installeren?!

Ik beschik ook over een geregistreerde versie van Tune-up 2006, is dat gelijkwaardig?

Nudan heb ik al wel inmiddels mijn register bijgewerkt volgens je nieuwe voorstel waarden en is de Shotdowntijd nu 30 seconden. WIN-xp lijkt nu probleemloos optestarten.

Tune-up utilities zullen deze dienst (hoogstwaarschijnlijk) niet verzorgen, omdat het enige wat die doet (zover ik weet) is het aanpassen van register-waarden en het repareren van het een en ander.

De instructies hoe UphClean te installeren staan duidelijk in de link die ik je gegeven heb:
1. Download UPHClean. To download and install UPHClean, visit the following Microsoft Web site:
link
You will be prompted to validate your copy of Windows.
2. As soon as you have downloaded the UPHClean installer (UPHClean-Setup.msi), double-click the installer to begin the installation.
[UPHClean-setup.msi kun je bijna onderaan de webpagina vinden.]
3. In the User Profile Hive Cleanup Service installation wizard, click Next.
4. In the License Agreement page, read the license agreement, select I Agree, and then click Next.
5. In the Select Installation Folder page, click Next.
6. In the Confirm Installation page, click Next.
7. When UPHClean is installed, click Close.

Note UPHClean runs as a service in Windows and will start automatically every time that Windows starts.
8. To confirm that UPHClean is installed and running, click Start, and then click Run.
9. In Open box, type the following text, and then click OK:
services.msc
[Dit is hetzelfde als Start -> Uitvoeren -> services.msc]
10. In Services, in the Name column, locate User Profile Hive Cleanup. In the Status column, confirm that the User Profile Hive Cleanup service is Started.

Doe dat nog even, herstart je pc nog 2 keer en check of je dan (met UphClean en de eerdere instructies) het resultaat hebt waar je naar op zoek was.

Tijs.

Laatst bewerkt:
De instructies hoe UphClean te installeren staan duidelijk in de link die ik je gegeven heb:
1. Download UPHClean. To download and install UPHClean, visit the following Microsoft Web site:
link
You will be prompted to validate your copy of Windows.

Bedank voor de uitvoerige uitleg, er is één verschil nl. dat ik bij p 1. blijf steken omdat ik geen goedkeuring zal krijgen!

Is dit PGM ook op een andere wijze te downloaen elders?

Kun je niet iemand in jouw buurt vragen (maakt niet uit welke Windows-versie die heeft, als het maar een legale is), en dat die het dan voor je op memory-stick of zoiets zet?

En nee, ik ken geen andere bron/manier en die wil ik ook niet kennen: Het downloaden via andere bronnen kan ik nooit aanbevelen, dus doe het op de manier die ik in de eerste paragraaf aangeef.

Tijs.

Hoj Tijs,

Kun je niet iemand in jouw buurt vragen (maakt niet uit welke Windows-versie die heeft, als het maar een legale is), en dat die het dan voor je op memory-stick of zoiets zet?

Het duurt even voor ik dat kan regelen. Is het mogelijk tijdelijk Auto-Shotoff uit te schakelen en dan op de ouderwetse wijze een melding krijgen 'U kunt de PC nu uitschakelen' en dat dus tijdelijk handmatig te doen, want ik had gisteren grote problemen, doordat Windows na een Opstart in save-mode, dan een Orgin-Herstart, al mijn Bureaublad settings niet meer kon vinden! Ik heb deze gelukkig weer teruggekregen door een Herstart in Save-mode te doen, dan eerst LOG-Off, vervolgens even wachten, dan door gaan met Shot-Off om dan weer fris te kunnen Opstarten.

Als dit mogelijk is hoe ga ik te werk?

Het resultaat van auto shut-off van de pc t.o.v. "U kunt nu de computer uitschakelen" is puur een signaal aan de voeding. Het zal je dus geen cent helpen.

Wat je wel kunt proberen is inderdaad eerst afmelden en dan in het inlogscherm kiezen voor uitschakelen. Of dat qua afsluiten van de Windows-services een verschil maakt t.o.v. rechtstreeks afsluiten weet ik niet.

En het kan toch niet zo zijn dat je niemand kent met een legale Windows die níet op vakantie is???

Tijs.

Okee, dan volg ik deze procedure tijdelijk en wat betreft die andere oplossing is het meer een kwestie van te wijnig mensen kennen die zich de 'juiste' Windows kunnen veroorloven. :confused:

Desondanks ga ik er moeddig mee aan de slag, zéér bedankt zover! :d

Ik verwijs nog even terug naar een van mijn vorige postings: Het zou niet uit mogen maken wélke Windows versie er legaal gebruikt wordt. Het zou dus ook gedownload moeten kunnen worden als Vista of Window 7 wordt gebruikt. Verplichting om precies XP te gebruiken is er vlgs. mij niet.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan