Borgulas
Gebruiker
- Lid geworden
- 29 mei 2007
U heeft helemaal gelijk, sorry, we lieten ons even gaan:d
Terugkomend op het probleem: een erg trage PC.
De keren dat ik dat heb meegemaakt waren dat verschillende oorzaken:
1- een hardware onderdeel dat niet goed bleek te functioneren, ondanks dat Windows zei dat er niets aan de hand was, of hardware waar de driver niet goed van functioneerde, waarbij ook hier weer windows niets zei. Dat bleek overigens opvallend vaak de (draad)loze netwerk adapter te zijn.
Oplossing: onderdeel voor onderdeel uitschakelen en zien of de vertraging dan weg is om op die manier er achter te komen welk onderdeel het betreft.
2- een tweede veroorzaker die ik meerdere keren ben tegen gekomen zijn de security suites (de Norton e.d.) waarbij het meestal de firewall betrof. Verwijdering van de security suite, wel met de speciale verwijdertool die te downloaden is van de web site van de leverancier, moet uitwijzen of het daar echt in zit.
3- volgelopen temperary files.
Oplossing: CCleaner zijn werk laten doen.
1 - er was 1 device wat problemen gaf. het uitschakelen ervan hielp niet. Ik zou de rest van de hardware onderdelen nog uit kunnen proberen uit te schakelen.
2 - De enige security software die constant draait is Avast antivirus.
3 - CCleaner is zo ingesteld dat het elke keer als windows opstart alles even flink opschoont. Dit kan dus moeilijk nog een probleem zijn.
Ik heb eigenlijk ook weinig zin in een herformatering met de kans dat na de tijd hetzelfde probleem nog steeds aanwezig is. Misschien dat ik probeer een windows 7 installatie te fixen.