Windows XP Pro wil niet installeren zoals het moet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miauw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 okt 2003
Berichten
1.033
Ik heb een pentium 2 met 160 mb geheugen, 1 CD-Rom recorder en 3 harde schijven.

Ik heb denk ik ook problemen met de apparaten of de bios, want al staat in de bios dat de computer eerst naar de CD-Rom recoder moet kijken, lukt het niet.

Hij kijkt wel naar de CD-Rom recorder, maar krijg daarna een melding dat het niet lukt terwijl die schijf op andere computers geen problemen geeft.

Ik heb het ook met MadBoot 8 geprobeerd (de bios eerst op A ingesteld) waarnaar die alles ging installeren. Echter na het opnieuw opstarten kreeg ik een melding fail bla bla bla en een vraag om de systeem disk.


Voor je mogelijk met een oplossing komt, even nog een andere vraag:

Maakt het uit waar de CD-Rom recoder zich bevind?

ik bedoel als volgt:

Pri Master
Pri Slave
Sec Master
Sec Slave

Ik heb de CR-Rom recoder op Pri Slave gehad wat zoals boven beschreven werkte, ondersom wilde het van geen kant lukken, ook niet na het wisselen van Master en Slave jumpertjes.
 
Waarom op een Pentium 2 XP installeren,dat gaat van geen kant werken.
Zet daar gewoon 98 op dan heb je er nog wat aan
 
Ik heb zelfs een keer een Windows XP Pro op een Celeron 400 MHz geïnstalleerd, werkt nog steeds prima.

Ok, niet supersnel, maar zeker ook niet bere traag.
 
Probeer het eens met de cd/dvd drive als secundairy master.

Dus de boot hdd als first master niets eraan en de c/dvd drive als secundary master met niets eraan, alle installeren en de andere schijven erbij hangen.

Ik heb hier ook een test pc'tje met een Pll 350 met XP, draait prima met 512mb sdram.
Hier hangt een cd rom en een brander als master aan de tweede ide poort, de XP cd wil alleen vanaf de secudary master de schijf lezen, bij de slave niet.
 
XP draait prima daarop als je hem zo kaal mogelijk houdt. Hooguit een virusscannertje die op de achtergrond draait.

Daarnaast die skins en effecten uitzetten.
 
Ik heb begrepen dat Windws XP Pro direct via de CD-Rom speler/recoder moet draaien om zich te installeren.

De melding die ik krijg is:

Boot from ATAPI CD-ROM: Failure


Alle schijven ziet het apparaat, dus daar kan het niet aan liggen.
 
Dan is je XP cd niet Boot geschikt.
Via Opstart Flop met Cd rom ondersteuming proberen
 
Op andere computers werkt het wel, dus toch booteble?

Ik krijg zo langzamerhand het idee dat het ergens bij de bios moet zitten.

Hij kijkt al eerder naar de CD-Rom recoder, dus daar ligt het niet aan.

Als ik met een boot 98 SE diskette werk, dan wil hij niet in Dos werken, aldus de melding.

Met Madboot 8.0 krijg ik hem wel opgang, maar gaat hij op een gegeven momen in de stres en start opnieuw, enz. enz..
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een booteble CD-Rom van Windows XP Pro, maar toch krijg ik een melding bij het opstarten van de computer, namelijk:

Boot from ATAPI CD-ROM: Failure

Nu krijg ik het idee dat het aan de Bios ligt, want ik heb al van alles geprobeerd.
Misschien dat de oude Bios geen Windows XP Pro CD-Roms wild herkennen.

Mijn moederbord is een AOpen AX6B

Ik heb bij de link hieronder wel gezocht en behoorlijk wat gevonden, maar welke moet ik hebben en hoe werkt een bios update?

http://download.aopen.com.tw/default.aspx

En hoe moet een Bios update verwerkt worden?
 
Laatst bewerkt:
Hopende dat jullie dit nog lezen:


@puppie

Ik heb letterlijk van alles geprobeerd, ook dat de Bios eerst naar de CD-Rom kijkt.

Op alle andere computers lukte het wel met de CD-Rom, maar bij deze wil het niet lukken.


@Lange Pier

Wat ik er van begrijp is dat ik beide bestanden op 1 diskette moet zetten. De diskette in het diskettestation stoppen en vervolgens de computer moet aanzetten

Klopt het dat ik het moederbord eerst naar het diskettestation moet laten kijken?
 
Ja, zoals beschreven in de uitleg op GoT.

Maare, ook een andere speler geprobeerd?
 
Ja, ook een andere CR-Rom speler.

Ik zit nu met een Plextor CD-Rom Recoder.
 
Het was dus inderdaad de Bios, maar dat bleek makkelijker te zijn dan ik dacht.

Ik heb daarna nog wel flink lopen stoeien, maar ineens werkte alles prima.

Bedankt voor alle hulp. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan