Windows XP Prof. Blijft continue opnieuw opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barney

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hoi.
Ik heb hier een ernstig probleem !
Ik heb hier een computer met Windows XP Proff. en telkens als hij bij het opstarten bij het Windows XP logo is met de groene balk onder in beeld, dan slaat hij uit en start opnieuw op.
Dit gebeurt ook in de Veilige Modus !
IK heb nu alleen de Harde schijf, de floppy drive en de Videokaart er nog op aangesloten en zou graag willen weten wat hier nu de oorzaak van is.

Als iemand de oplossing weet, dan zeer graag

Alvast bedankt voor je reactie.

groeten Barney

Laatst bewerkt:
Hoi,
De computer heeft het normaal gedaan, maar had wel het probleem dat ie onder het werken met XP ook regelmatig opnieuw opstarten, dit volgens de eigenaar, zelf heb ik dit dus niet gezien.

Ik ben nu in de Herstelconsole de CHKDSK aan het laten uitvoeren!
Offe, zou het een virus kunnen zijn ?

Barney

Dit doet mij denken aan een te warme processor, kijk eens of de koeler wel draait en of die schoon (stofvrij) is, net als het koellichaam van de processor en kijk dan gelijk ook even naar eventuele andere koelers of die wel draaien en stofvrij zijn.

Is dit niet het geval probeer dan in het bios de max. temp te verhogen van de cpu en het vervolgens opnieuw te proberen.

Wat het ook nog kan zijn is dat de voeding op het eind van zn kunnen loopt en je dus een andere voeding zou kunnen proberen.

Bedankt Whittey,
IK zal morgenmiddag alle Ventilatoren en Koelers is schoonblazen, ze draaien wel allemaal en in de bios zag ik dat de temp van de cpu rond de 51 graden is.
Het is een amd athlon 2600xp processor.
Weet je of er ook een manier is om de Voeding te testen, ik heb hier helaas zogauw niet even een andere voeding die ik kan testen in deze computer.

Groetjes Barney

Geplaatst door Barney
Weet je of er ook een manier is om de Voeding te testen, ik heb hier helaas zogauw niet even een andere voeding die ik kan testen in deze computer.
Mocht de oplossing van whittey niet helpen zou ik zeker hier even goed aandacht aan besteden.
Hoe de voltages te meten mag een ander zeggen, daar heb ik helaas geen verstand van.

Waar bedoel je dat ik extra aandacht aan moet geven, mocht het van Whitney niet helpen Frisian ?

Barney

O sorry, ik lees nu dat whittey het ook al over de mogelijkheid van een defecte voeding had.
Dat was ook mijn idee, alleen had ik er overheen gelezen, foutje.

Beste Mensen het probleem is inmiddels opgelost !
Het probleem was dat er een reepje Geheugen defect was ( 256 mb ) ik heb beide reepjes van 256 mb verwijderd en er 1 reepje van 512 mb in geplaatst.
Alles werkt nu weer prima en is het probleem hierdoor dus opgelost.

Iedereen erg bedankt voor de snelle en goeie reactie's

groeten,
Barney

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan