Windows XP prof Key

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wallydek

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2007
Berichten
28
Hallo mijn vraag is ik heb op mijn vaders PC de orginele windows XP prof (Engels) geinstalleerd, met de bijhorende sleutel code
Maar ik wil eigenlijk windows XP prof (Nederlands) installeren, en die heb ik zelf in bezit.
Zou het mogelijk zijn als ik mijn windows XP prof NL op zijn PC installeerd met zijn sleutel code.
Ik heb de windows wel geinstalleerd maar nog niet geregistreerd, want daarmee heb ik gewacht.
Ik hoop dat jullie mij daarop antwoord kunnen geven.

Groetjes Wally :)
 
In Vista maakt taal niet uit, met XP dacht ik ook niet maar dat weet ik niet 100% zeker.
 
Volgens mij kan dat niet, de sleutels zijn anders maar je kan toch een taalverandering ophalen ??

Flip
 
Nee, de key van een engelse xp gaat normaal nooit kunnen werken voor jou nederlandse xp.
Daarbij vermoed ik dat beide xp's OEM versies zullen zijn (= voorgeïnstalleerd op een nieuwe pc, enkel bedoeld voor die specifieke pc, verboden om daarna op een andere pc te zetten) aangezien een OEM veel goedkoper is dan een retail versie.
Puur technisch gezien kan je een OEM xp natuurlijk wel op een andere pc zetten, maar dan is de kans groot dat die xp niet geactiveerd zal geraken (tenzij beide pc's hardwarematig nagenoeg identiek zijn?). En zelfs als hij geactiveerd zou geraken ben je niet legaal bezig indien het om OEM's gaat.
ALS je toch je nl xp op de pc van je pa zou zetten: let er ZEKER op dat je installatiecd niet een custom made backup cd is die enkel op een bepaald merk/model werkt, vb een installatiecd van Medion gebruiken op een HP pc kan behoorlijk fout aflopen...

Vista is idd een ander verhaal: hier kan je gratis een language pack bovenop je originele versie installeren, waardoor je hele windows van taal verandert. Bij xp moet je echter een volledig andere versie aanschaffen als je windows in een andere taal wilt...

Hopelijk zie je door de bomen het bos nog wat :)
 
Klopt wat je zegt alleen is de link die je geeft alleen maar voor de helpbestanden niet voor je XP.

Op een engelse XP pro installatie kun je een zogeheten MUI installeren (+- 300 MB)
 
Klopt wat je zegt alleen is de link die je geeft alleen maar voor de helpbestanden niet voor je XP.

Op een engelse XP pro installatie kun je een zogeheten MUI installeren (+- 300 MB)

Bedankt voor de tip ik ga er meteen achteraan :thumb:
 
Klopt wat je zegt alleen is de link die je geeft alleen maar voor de helpbestanden niet voor je XP.

Op een engelse XP pro installatie kun je een zogeheten MUI installeren (+- 300 MB)

Hoi nog een andere vraag weet je soms waar je dat kunt downloaden, ik hoor graag van je ik ben zelf al aan het zoeken maar kan het nog niet direct vinden.

Groetjes Wally
 
ja dat weet ik.... maar regels van helpmij stellen dat er geen links naar illegale zaken geplaatst mogen worden.
 
ja dat weet ik.... maar regels van helpmij stellen dat er geen links naar illegale zaken geplaatst mogen worden.

Ow het is dus illigaal dat wist ik zelf ook niet.:(
en zonder een link te geven maar een richting op sturen waar je kunt kijken of mag dat ook niet.:eek:
 
Google maar eens naar downloads XP mui, dan kom je er wel uit.

Flip
 
Google maar eens naar downloads XP mui, dan kom je er wel uit.

Flip

Ik heb aangegeven dat de vraag is opgelost maar eigelijk is dat niet zo maar ik geloof niet dat er iemand nog reageerd.:confused:

Allemaal een fijne december maand.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan