Windows XP professional schijfruimte

Status
Niet open voor verdere reacties.

erwin32

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2002
Ik ben van plan om Windows XP proffesional te gaan instelleren. Ik heb een Pentium 3, 500 mhz met 256 ram en een harde schijf van 15 gig gepartioneerd in drie schijfen. Mijn C schijf is 4,87 gig groot. Is dit voldoende?

Voor XP wel. Mocht je daarna nog wat (grote) programma's gaan installeren en je wilt ook nog dat systeemherstel aanstaat dan kom je snel in de problemen.

Wat kan ik hier aan doen? En wat versta jij onder (grote) programma's?

Hier staat wat meer info, maar hou een ruime marge aan, zie de vorige posters.

Ik heb nu mijn schijf gepartioneerd in 3 schijfen, hoe kan ik die schijfen anders indelen dan? Zodat ik op de C schijf voldoende ruimte kan creeëren? En gaat dit niet te kosten van bestanden die ik op mijn D schijf heb staan? C gebruik ik nu echt voor Windows 98 en D schijf voor opslagruimte. En op de E staat een image van mijn C schijf.

De grootte van je partities kan je wijzigen met Partition Magic. Hoeveel software gebruik je? 6GIG lijkt me voldoende voor C.

Groetjes,
Bennie

-Ik gebruik de gebruikelijke software, Windows Mediaplayer, Winamp, Real Audio player. Maar ook Flight Simulator. Dat zijn wel de belangrijkste die ik gebruik.

-Waar kan ik Partition Magic downloaden?

-Kan ik Windows XP over 98 heen zetten of moet dat met een schone installatie (format c?)? En hoe gaat dit dan in zijn werk als mijn schijf schoon is? Hoe start ik de installatie cd rom op in dos? Net als bij 98, de cdrom drive selecteren en dan setup?

Partition Magic kan je niet downloaden, maar moet je kopen (je kan wel een trial downloaden, maar daar kan je weinig mee). Let op: je hebt PM alleen nodig als je al je data intact wilt houden op de schijf.

Je kan XP over Win98 installeren (upgrade). Het is beter om van een schone lei te beginnen.

Als je in de BIOS de opstartvolgorde wijzigt (dus eerst je CD-rom), kan je de XP-CD in het laadje doen en dan opstarten. De rest wijzigt zich vanzelf. Het hele installatieproces kan je hier volgen:
Home:
http://www.blkviper.com/Articles/OS/InstallXPHome/installxphome1.htm

Pro:
http://www.blkviper.com/Articles/OS/InstallXPPro/installxppro1.htm

Groetjes,
Bennie

Mijn C: is 20 Gig daarvan is nog 8 gig vrij....

Ik heb wel een spel mapje van 5 gig erbij zitten

Dus ik denk dat 10 wel minimaal is....

Geplaatst door erwin32
-Ik gebruik de gebruikelijke software, Windows Mediaplayer, Winamp, Real Audio player. Maar ook Flight Simulator. Dat zijn wel de belangrijkste die ik gebruik.

-Waar kan ik Partition Magic downloaden?

-Kan ik Windows XP over 98 heen zetten of moet dat met een schone installatie (format c?)? En hoe gaat dit dan in zijn werk als mijn schijf schoon is? Hoe start ik de installatie cd rom op in dos? Net als bij 98, de cdrom drive selecteren en dan setup?

Ok bedankt.

Ik heb nu de demo versie van Partition Magic 8.0 gedownload maar krijg een foutmelding bij het installeren, namelijk de volgende: 1608: unable to create Installdriver instance, return code: -2147467262
Oja, ik heb alles uitgepakt met winzip en geplaatst in een mapje op mijn c schijf.
Wat gaat er verkeerd en hoe nu verder?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan