Windows XP Professional

Status
Niet open voor verdere reacties.

joslouwers

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 mei 2007
Ik gebruik Windows XP Professional.
Hoogstwaarschijnlijk heb ik wat virussen.
Om een virusscan uit te voeren moet ik de PC in de Veilige modus opstarten.
Dit is juist het probleem.
Als ik opstart en dat F8 indruk kom ik in het scherm met opstartmogelijkheden na kiezen van opstarten in veilige modus scrollen enige tijd wat regels over mijn scherm en begint de PC opnieuw op te starten.
Derhalve is opstarten in de veilige modus niet mogelijk en dus ook het verwijderen van de virussen niet.
Wie kan mij raad geven.

Een 2e probleem is dat als ik links onderaan het scherm op start druk en daarna de optie uitvoeren en een opdracht daarin intyp dan word5 er niets uitgevoerd maar verdwijnt het venster uitvoeren.

Voor de Veilige Modus, er zijn 2 manieren:

A)
- tijdens het opstarten, de toets F8 snel achter elkaar indrukken.
- er verschijnt een menu met een aantal opties. Kies met de pijltjestoetsen de optie 'Veilige modus'.

B)
1. Klik op 'Start' en dan op 'Uitvoeren' (Run)
2. Type daar:: msconfig en druk op enter
3. Ga naar het tabblad 'boot.ini'. Zet hier een vinkje bij de optie '/safe boot'.
4. Klik op 'OK' en start de computer opnieuw op wanneer hierom wordt gevraagd.

Voor de Veilige Modus, er zijn 2 manieren:

A)
- tijdens het opstarten, de toets F8 snel achter elkaar indrukken.
- er verschijnt een menu met een aantal opties. Kies met de pijltjestoetsen de optie 'Veilige modus'.

B)
1. Klik op 'Start' en dan op 'Uitvoeren' (Run)
2. Type daar:: msconfig en druk op enter
3. Ga naar het tabblad 'boot.ini'. Zet hier een vinkje bij de optie '/safe boot'.
4. Klik op 'OK' en start de computer opnieuw op wanneer hierom wordt gevraagd.

Dit is juist het probleem Ton.
Als ik msconfig in uitvoeren intyp en daarna enter, dan verdwijnt alles en komt m'n normale bureaublad weer tevoorschijn.

Dit is juist het probleem Ton.
Als ik msconfig in uitvoeren intyp en daarna enter, dan verdwijnt alles en komt m'n normale bureaublad weer tevoorschijn.

Ga dan naar C:/WINDOWS/pchealth/helpctr/binaries en dubbelkik daar op msconfig.exe. Lukt het nu wel of sluit hij ook nu meteen af?

Geprobeerd.
Na aanklikken 1/10 van een seconde het window in beeld, dan verdwenen.

Probeer eens een onlinescan met Kaspersky als die het nodige heeft verwijderd lukt het misschien wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan