windows xp raar?

Status
Niet open voor verdere reacties.

erikbosman

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2001
mensen,

ik heb windows xp home opnieuw geinstalleerd, dit omdat mijn pc de kluts kwijt was. alleen nu doet het volgende zich voor.

alles werkt prima maar als ik bv over een pagina op internet scroll of in een word doc dan scrolled het apparaat erg traag. nu heb ik ff ctrl - alt - del gedaan en gekeken bij de prestaties van de pc, deze wijkt steeds uit van 0% naar 100%, als ik kijk naar onze andere pc's die slaan tijdens het scrollen maximaal maar 10% uit,

wat is dit????

Heb je antivirus- en antispyware software draaien, zo ja, welke en heb je die al je pc laten doorlichten?

Heb je meteen na de installatie van XP de drivers voor je moederbord geinstalleerd en die voor je grafische kaart?

je kunt ook kijken op de start/ uitvoeren en tye je msconfig daar kun je ook zien wat start en draait in de achterground

Bij het ctrl-alt-del (Task manager) scherm heb je ook een tabblad processen.
Daar heb je normaal een kolom waarboven CPU staat. Je kan op deze kolom sorteren en zo kijken wel progamma er het meeste CPU tijd gebruikt.

kun je even alles wat in start/ all programas/opstraten verwijderen. zekkere als er is een van arobad en ose office

denk dat de oplossing al genoemd is ;) Installeer videokaart drivers ;) en anders de chipset drivers

ik zal de chipset drivers ff installeren en de videokaart ook, verder staat er nog geen software op.

morgen bericht ik hier verder over

de niet actieve systeemprocessen reageren zo heftig, de rest v.d. processen zijn goed in orde, en als ik IE opstart dan reageert IEXPLORE.exe enorm heftig (98%)

Laatst bewerkt:
In Taakbeheer bij Processen staat onderaan altijd de CPU-potententie die gereserveerd is voor de niet-actieve systemen. Dat percentage kan wel 98 zijn. Niets aan de hand. Bijna elk programma dat start, geeft even een "kick"in de CPU-kolom. De data wordt van de HD in het werkgeheugen gepompt, daar is de CPU een split-second even druk mee. Maarree...het scrollen gaat weer soepel?

Edit: zet dan de vraag op opgelost, wil je?

Laatst bewerkt:
Dan lijkt het er op dat de stuurprogramma's voor je grafische kaart nog steeds niet goed zijn geinstalleerd. In Apparaatbeheer geen gele of rode iconen? De nieuwste drivers voor je grafische kaart al opgehaald?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan