Windows XP reboot bij "Windows wordt opgestart"

Status
Niet open voor verdere reacties.

mselderhuis

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2011
Hoi allemaal,

ik ben net vandaag verhuisd en heb net geprobeerd mijn computer aan te zetten, alles lijkt normaal tot het scherm "Windows wordt opgestart" , dan reboot de computer spontaan.

Ik heb wel net de kast open gemaakt en ik zie wel dat er een draadje los zit maar ik weet niet precies of dat al zo was. Het gaat om een vierdradig connector waar P7 op staat die zoals het lijkt vanuit de harde schijft komt.

Kan iemand me helpen?

Waarschijnlijk is de PC besmet geraakt met een virus en/of spyware. Een software firewall biedt geen bescherming want die kan gemakkelijk worden omzeild of uitgeschakeld, zoals je ziet. Reboot de machine en druk op F8. Je krijgt dan een keuzemenu waar je o.m. kunt kiezen voor safe mode of 'last known good configuration'.
Als Windows dan wel goed opstart en niet herstart, dan kun je een herstelpunt maken, en dit herstelpunt direct weer terugzetten, waarna alles weer normaal zou moeten werken.

Indien op de harddisk dit soort connectie zit (ide dus) en hij zit er niet aan dan is die inderdaad los geschoten tijdens de verhuizing. Aansluiten en draaien maar. Echter als je hebt te maken met sata dan moet je die niet gebruiken, past dan ook niet, kijk dan verder of alle kabeltjes vastzitten

Indien op de harddisk dit soort connectie zit (ide dus) en hij zit er niet aan dan is die inderdaad los geschoten tijdens de verhuizing. Aansluiten en draaien maar. Echter als je hebt te maken met sata dan moet je die niet gebruiken, past dan ook niet, kijk dan verder of alle kabeltjes vastzitten

Het is geen ide kabeltje. Maar ik weet dus ook niet of het kabeltje al los zat of niet en of het daardoor komt dat de computer niet meer opstart.

Ik zal het zo eens met dat bootprogramma proberen maar lijkt me toch niet dat zoiets spontaan onstaat, ik heb de pc echt met zorgvuldigheid vervoerd.

En dat het een virus zou zijn lijkt me gek want gisteren op mijn oude kamer deed alles het nog perfect en ik heb niks geinstalleerd de laatste tijd. Daarna heb ik de computer met de auto naar mijn nieuwe huis gebracht en ik krijg dit probleem.

Heb de computer nu in veilige modus opgestart. Iemand een idee voor de volgende stap?

Overigens werkt opstarten met laatst bekende goede configuratie niet. Komt gewoon bij startscherm en start opnieuw op. Ook veilige modus met netwerkmogelijkheden werkt niet.

Het lijkt me dat er twee mogelijkheden zijn:

1. het is softwarematig/virus. Maar hiervoor heb ik nooit problemen gehad en het lijkt mij wel heel toevallig dat ik nu ik in mijn nieuwe huis de pc voor het eerst opstart dat virus tevoorschijn komt.

2. het is hardwarematig. kan iemand over de 2e mogelijkheid iets zeggen?of kan dat sowieso niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan