Windows XP Recovery

Status
Niet open voor verdere reacties.

jpstaman

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2008
Ik heb op het moment 2 computers. Een oude, die niet meer in gebruik is, maar waar Paradigit wel een legale versie van Windows XP Home op heeft gezet en recovery disks heeft meegeleverd.

Nu heb ik een nieuwe computer, nog zonder Windows erop. Kwam ik erachter dat de Paradigit recovery CD's alleen werken op harde schijven die door hun geprepareerd zijn, en ik deze windows versie dus niet kan installeren op mijn nieuwe computer.

Ik heb de keycode nog wel, die staat namelijk op de behuizing van de oude computer.

Is het uberhaubt mogelijk deze Windows(licentie) te gebruiken op mijn nieuwe computer? En zo ja, hoe zou ik dat moeten doen?

Jan Staman

Even voor de duidelijkheid:

Sticker is licentie en die zou op iedere pc moeten staan.
Of je daarna een windowsversie erop zet die je desnoods van het internet hebt gedownload maakt niet uit.

Ik heb zelf bij Microsoft in Schipholrijk gewerkt dus weet dit zeker.

Let wel, als er op de sticker XP Home staat, dan zou je geen Pro mogen installeren, al zal de BSA bijna nooit bij een particulier thuis komen controleren, da's nl niet echt rendabel voor ze.

Okay, bedankt!

Werkt elke willekeurige XP installatie CD, mits ik de keycode van de oude computer gebruik ( welke zelf niet meer in gebruik is ) ?

En is het toegestaan om hier naar links te vragen? Ik heb zitten Google'n, en een Windows ISO gedownload die minstens 4 virussen bevatte...

Eigenlijk vreemd dat Microsoft zelf niet een ISO aanbied.
Zijn er plekken op internet waar deze betrouwbaar te verkrijgen zijn, zonder die hacks en kans op Virussen?

Laatst bewerkt door een moderator:
Sorry!

Blijkbaar kan ik dus Windows op mijn nieuwe, lege computer installeren met een Installatie CD van windows XP Home en de keycode van mijn oude computer.

In principe ga ik proberen of er iemand in de buurt is met deze originele CD's, maar ik vroeg me af of het niet mogelijk is een .iso bestandje (legaal) te downloaden en te gebruiken. Volgens mij had jij die vraag al beantwoord.

Mijn vraag nu is, heeft iemand een idee of tip waar ik zoiets kan vinden, aangezien de torrent die ik eerder probeerde allemaal hacks en virussen bevatte

of je mailadresgeven, stuur ik wel een kopietje als je wilt

uit de huisregels:

Het is niet toegestaan warez te plaatsen op de site (dus ook geen links of bijlages die warez bevatten of aanbieden 'mail mij maar even').

ik denk dat eht makkelijker is gewoon even naar he buuren te lopen

dat is ( lijkt mij ) het veiligst

Ik denk dat ik dat vanmiddag maar eens eerst moet proberen inderdaad!

Ik las op google iets over OEM en Retail versies, is dit van belang?

OEM is goedkoper en mag alleen verkocht worden bij aanschaf van een nieuwe pc, meer ter bescherming van de leverancier, hoef jij je niet druk over te maken.

Bericht verwijderd door moderator. Check je E Mail of Prive berichten.

Na werk eerst even de buren lastig vallen!

Bedankt voor de snelle reacties! Alsof ik op MSN zit :)

graag gedaan laat ons wel nog even weten hoe het gegaan is en zet mogelijkd e vraag op opgelost wanneer dit zo is

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan