Windows XP Recovery

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gewerkt he, hahahahaha, kan mij het nou schelen als ik een particulier voor thuisgebruik gwelukkig kan maken, waarom niet :thumb: Per slot van rekening hebben we het niet over illegaal gedrukte bankbiljetten toch :shocked:

Gewerkt he, hahahahaha, kan mij het nou schelen als ik een particulier voor thuisgebruik gwelukkig kan maken, waarom niet :thumb: Per slot van rekening hebben we het niet over illegaal gedrukte bankbiljetten toch :shocked:

@ Poi,

Ten eerste plaats je een link naar een torrentsite wat niet is toegestaan en vervolgens bied je een XP CD met key aan wat ook niet is toegestaan.
Ik heb de link weggehaald en ga overleggen wat we verder met jou gaan doen.

Als u Paradigit Recovery cd’s bij de oude pc heeft ontvangen dan is er bij die pc een OEM-versie van Windows verkocht. Dit is een goedkope variant van Windows (ten opzichte van de 100 tot 150 euro die u betaalt voor een DSP of Retail pakket van Microsoft) die enkel en alleen op het systeem waarbij het verkocht is mag/kan worden gebruikt, en die niet door Microsoft maar door ons wordt ondersteund. Het grote voordeel voor u is de bijzonder lage prijs van de Windows licentie, maar deze software is later niet overdraagbaar zoals dat met een officiële Microsoft DSP/Retail cd het geval is. De software is ook zo gemaakt dat deze niet gebruikt kan worden op een ander systeem, dus technisch is het ook nog eens niet mogelijk. Als u de Windows licentie later mee wil nemen naar een volgende computer is dit zeker iets om op te letten bij aanschaf van een nieuwe pc.

Is wat ik vandaag van de helpdesk door kreeg, klopt dit?

Een xp OEM licentie is gebonden aan het moederbord van de pc waarmee de licentie is meegeleverd.
Als je je oude moederbord in je nieuwe computer zet is het dus legaal een OEM licentie mee te nemen. Anders niet. Tegelijkertijd weet ik niet of je een OEM licentie hebt, maar ik neem aan van wel. Als je particulier bent, maakt het denk ik niet zo veel uit of je een legale versie hebt, waarschijnlijk komen ze niet controleren :P. Natuurlijk is het altijd beter om een legale versie te gebruiken als je het geld ervoor hebt, ik stimuleer je dus niet illegale software te gebruiken :cool:.
Als je je nieuwe systeem zelf gebouwd hebt is het volgens mij wel legaal hier zelf een OEM versie van Windows XP voor aan te schaffen, maar dat weet ik niet zeker meer( dacht het ooit ergens gelezen te hebben).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan