Windows XP - registery_error

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senquell

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2009
Hallo,

Ik heb hier een Laptop met Windows XP sp2.
Als ik de laptop opstart krijg ik alleen de achtergrond te zien en de muis,verder helemaal niets.
Ctrl+alt_delete werkt ook niet.
Na een minuutje krijg ik een BSOD die ik maar 2 seconden kan zien.
Hij geeft registry_error aan.

[EDIT]
Heb de windows XP CD erin gedaan, ook een BSOD
STOP: 0x0000007B (0XF78D2524,0xc0000034,0x00000000,0x00000000)

Weet iemand misschien een oplossing?

[EDIT]

Dankje

Laatst bewerkt:
Wat gebeurt er als je in de veilige modus opstart (F8 indrukken vanaf het moment dat je 'm aanzet) en daar aangekomen kiest voor 'Windows starten met de laatst bekende en goed werkende...................'

Wat gebeurt er als je in de veilige modus opstart (F8 indrukken vanaf het moment dat je 'm aanzet) en daar aangekomen kiest voor 'Windows starten met de laatst bekende en goed werkende...................'
Er gebeurt niks, start gewoon op en kan weer wachten op mijn BSOD

De machine ís opgestart in de veilige modus en daar koos je voor "Windows starten met de laatst......"? ............ of kom je niet in de veilige modus?

"Start gewoon op", hóe gewoon en hóe lang na de opstart komt de BSOD ?

Laatst bewerkt:
Start gewoon op, hóe gewoon en hóe lang na de opstart komt de BSOD ?

Nou ik log dus in op mijn account, en daarna zie ik alleen mijn achtergrond en muis.na een minuutje krijg ik de BSOD.
Maar ik kan nu de CD opstarten enige idee of ik daar iets mee kan?

Ik adviseerde je de veilige modus te starten, da's wat anders dan Windows opstarten.

Dan nu toch maar de vraag waarmee ik eigenlijk altijd begin als ik een probleem lees zoals jij dat nu hebt:

dit soort problemen ontstaat eigenlijk nooit 'zomaar'................ op een daarvoor prima functionerende machine.
Er is altijd een 'gebeurtenis' aan voorafgegaan; software en/of hardwarematig.

Daarom de vraag: Wat is er met je systeem gebeurd direct vóórdat je de eerste keer het probleem ervaarde?

- nieuwe hardware geplaatst?
- Windows instellingen veranderd?
- een 'interessant' registerytooltje 'uitgeprobeerd'........................ ?
- anders..............?

Dan nu toch maar de vraag waarmee ik eigenlijk altijd begin als ik een probleem lees zoals jij dat nu hebt:

dit soort problemen ontstaat eigenlijk nooit 'zomaar'................ op een daarvoor prima functionerende machine.
Er is altijd een 'gebeurtenis' aan voorafgegaan; software en/of hardwarematig.

Daarom de vraag: Wat is er met je systeem gebeurd direct vóórdat je de eerste keer het probleem ervaarde?

- nieuwe hardware geplaatst?
- Windows instellingen veranderd?
- een 'interessant' registerytooltje 'uitgeprobeerd'........................ ?
- anders..............?

Ja dat is nou het raare ervan?
Heb niks gedownload, of hardware verwisseld.
Word er een beetje gek van .. ;s

Dan in de veilige modus niet kiezen voor de keuze die je maakte, maar kiezen voor het starten van Windows IN de veilige modus. Daar eenmaal in opgestart moet je eens kijken in apparaatbeheer. Is daar alles oké dan zou je memtest eens moeten draaien in de veilige modus.

Dan in de veilige modus niet kiezen voor de keuze die je maakte, maar kiezen voor het starten van Windows IN de veilige modus. Daar eenmaal in opgestart moet je eens kijken in apparaatbeheer. Is daar alles oké dan zou je memtest eens moeten draaien in de veilige modus.

Hey bedankt voor je reactie en je hulp, het is gefixt heb systeemherstel gedaan, dankje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan