Windows XP repareren

Status
Niet open voor verdere reacties.

woutwolf

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2006
Berichten
46
Hallo,

Ik vraag me af hoe ik de huidige installatie van Windows XP kan repareren ipv herinstalleren? Ik hoorde dat dit kon met de XP cd-rom.
Wat er aan de hand is: ik heb XP op een andere schijf geïnstalleerd en het lijkt alsof er daardoor iets mis is gegaan. Twee programma's op de oorspronkelijke schijf doen nu raar. Microsoft Word wil zichzelf steeds opnieuw installeren. En vooral Incredimail doet vreemd. Alles is zwart en ik kan niets doen. Dan installeer ik Incredimail opnieuw en werkt het. Maar na het opnieuw opstarten werkt het weer niet.
Het lijkt dus alsof fouten terugkeren.
Hoop dat iemand me kan helpen. Vast bedankt!
 
hoi

Opstarten van de XP-SP2/3 CD, kiezen voor R(epareren), de herstelconsole gebruiken (http://support.microsoft.com/kb/307654/nl , scroll naar: de herstelconsole gebruiken).

Trommel achter de prompt: chkdsk /r en klik op enter.

Als dit proces klaar is trommel je: fixboot weer: enter.

Dan: exit
 
Hallo,

Ik vraag me af hoe ik de huidige installatie van Windows XP kan repareren ipv herinstalleren? Ik hoorde dat dit kon met de XP cd-rom.
Wat er aan de hand is: ik heb XP op een andere schijf geïnstalleerd en het lijkt alsof er daardoor iets mis is gegaan. Twee programma's op de oorspronkelijke schijf doen nu raar. Microsoft Word wil zichzelf steeds opnieuw installeren. En vooral Incredimail doet vreemd. Alles is zwart en ik kan niets doen. Dan installeer ik Incredimail opnieuw en werkt het. Maar na het opnieuw opstarten werkt het weer niet.
Het lijkt dus alsof fouten terugkeren.
Hoop dat iemand me kan helpen. Vast bedankt!

Welke " Fouten " heb jij het over?


Betreft je repareren, dat klopt. Dat gaat via je Windows CD. Als het goed is, vraagt de installatie ernaar voor je de keuze's hebt

" Druk op enter om windows op de geselecteerde partitie te installeren "
" Druk op D om de geselecteerde partitie te verwijderen "
" Druk op .. om een nieuwe partitie aan te maken "


Daarvoor krijg je als het goed is een vraag of je de windows wilt herstellen of niet.
 
Herstel van Windows. Start op in veilige modus (bij het opstarten herhaaldelijk op F8 drukken).
Ga naar Start - Uitvoeren en type: sfc /scannow (spatie tussen c en /) en op ok klikken. Hiermee worden de beveiligde, dus ondertekende, Windows bestanden gecontroleerd op echtheid.
Gedurende een eventuele reparatie wordt er naar de originele Windows CD gevraagd. Anders niet.
 
Hartelijk dank!

Alfred2, Johan, Frankwannet,
*
Ik wil jullie heel hartelijk danken voor deze hulp! Ik ga nu met deze tips aan de slag en weet zeker dat ik eruit zal komen. Bedankt, want het scheelt veel voor mij dat ik hier nu iets aan kan doen!
*
Wouter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan