Windows XP/Sata driver diskette fouten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Creativ3

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2008
Ik heb al eens vaker dit gevraagd op het forum, alleen nu ik windows weer opnieuw moet instaleren kom ik er toch gewoon weer niet uit.

Ik had een virus (anivirus2009 of iets dergelijks) op mijn pc dus moest ik alles formateren. Nu heb ik de windows xp cd in mijn speler gedaan en de boot op CD. Je kan dan alles formateren in de setup en daarna ZOU de instalatie moeten beginnen.

Hoe ik het heb geprobeerd.

-> opstarten
-> bios
-> boot volgorde CD/HDD/FLOPPY
-> reboot
-> van cd opstarten
-> windows instalatie scherm waar ik op F6 druk om een niet microsoft raid prog. te instaleren.
-> bestanden laden
-> Setup kan het type van één of meer in het systeem geinstalleerde apparaten voor massa-opslag niet vaststellen, of u hebt ervoor gekozen zelf een apapter op te geven. Setup zal nu ondersteuning voor de volgende hardware voor massa-opsslag installeren:

<geen>

* Druk op E als u extra SCSI-apaters, cd-rom-stations of speciale schijfcontroleres voor gebruik met Windows wilt opgeven, ook als u daarvoor een ondersteuingsdiskette voor apparaten voor massa-opslag van de fabrikant hebt.

* Druk op Enter als u geen ondersteuningsdiskettes van de fabrikant van apparaten voor massa-opslag hebt of geen extra apparaten voor massa-opslag wilt opgeven

-> Ik druk E
-> Ik kies de SCSI-apater:
-> ULi SATA Controller (m1573, Windows Xp/Server 2003)
-> bestanden laden (m5287.sys):confused:
-> Setup zal ondersteuning voor deze hardware voor massa-opslag instaleren: ULi SATA Controller (m1573, Windows Xp/Server 2003)
-> Doorgaan (laad bestanden)
-> De volgende lijst geeft de bestaande partities en niet-gepartitioneerde ruimte op deze computer weer.
-> schijf van 194475 MB, 0 met ID 0 op bus 0 (m5287) [MBR]
C: partitie 1 [NTFS] 40 gig (had ik al geformateerd
-> ENTER=instaleren (ik doe enter)
-> Geen wijzigingen in het huidige bestandsysteem aanbrengen (ik doe enter)
-> Controleren
-> bestanden kopieren
-> Setup kan het bestamd m5287.sys niet kopieren.
verder kan hij deze ook niet kopieren

ulisata.inf
ulisate.cat
-> als je verder gaat met instal gaat windows xp verder en als je dan reboot krijg je BSOD

hardware ligt het niet aan want dit probleem heb ik steeds last van. satadrivers heb ik gewoon op diskette.

ik vind het ook vreemd dat ie de m5287.sys niet vind want als je op f6 drukt laad hij hem ook gewoon.

Iemand een logitsche verklaring hiervoor?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan