Windows XP Service Pack 2 probleem :(

Status
Niet open voor verdere reacties.

Go_on

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2006
****SOLVED*****

Ik wil gaan beginnen met C#, dus wil ik Visual studio 2005 instaleren, maar dan moet ik eerst dus die Windows XP Service Pack 2 hebben.

Dus ik wil hem gaan downloaden en dan moet ik hem automatisch updaten (dan krijg ik deze pagina -> http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/thanks.aspx?ln=en&&thankspage=5

Nouw dan volg ik de stappen en dan kom ik hierbij: http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/default.aspx?ln=nl

nouw dan klik op Snel (word aanbevolen dus dan maar doen), maar dan krijg ik:
Bestanden die vereist zijn om Windows Update te kunnen gebruiken, zijn niet meer geregistreerd of geïnstalleerd op de computer. Ga als volgt te werk om door te gaan:

1. De bestanden nu registreren of opnieuw installeren (aanbevolen)
2. Meer informatie over stappen die mogelijk vereist zijn om het probleem op te lossen

dan doe ik die eerste, dan is hij snel klaar en dan begin ik weer bij begin, druk ik weer op snel en dan krijg ik weer het zelfde!!:mad: en zo gaat het door :s

en dus dan denk ik dan download ik hem wel en dan dan kan ik alleen de engelse vinden en als ik die engelse probeer te instaleren krijg ik een fout van dat mijn pc nederlands is en dus het niet verder kan gaan :(

ik ben het egt zat!! ik zit bij Dark Software en het zou leuk zijn als ik binnenkort ook C# kan zodat ik wat meer kan doen dan alleen ideeen geven en het forum beheren,

so please help this soul!:confused:

alvast bedankt:thumb:

Go_on

****SOLVED*****
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nieuw probleem :(

Nouw ik heb dus eindelijk die WSP 2 (thanx)
Maar nu wil ik hem instaleren en dan krijg ik deze fout:
fout7zp.jpg

Als ik opnieuw druk dan krijg ik hem gelijk weer. En in die map system32/drivers zie ik wel een bestand die atapi heet :S. Dus wat is het probleem:(

alvast weer bedankt!:)

go_on

Laatst bewerkt:
lol dus toch :p ja die zag ik ook, maar een vriend zei dat het niet de goede ofzo was, dat het voor een netwerk ofzao was :o maarja ik download wel en zie waar het schip strand :thumb:

Welkom bij Helpmij.nl

Ik verplaats de vraag naar een geschiktere sektie.

ik heb een nieuw probleem:( weer bij die service pack 2, alleen nu heb ik hem alleen nu is er een fout bij het instaleren:confused:
kijk de bovenste post!!

Go_on zei:
ik heb een nieuw probleem:( weer bij die service pack 2, alleen nu heb ik hem alleen nu is er een fout bij het instaleren:confused:
kijk de bovenste post!!
Deze foutmelding tijdens installatie van SP2 wordt vaak veroorzaakt door de aanwezigheid van programma's die één of meerder virtuele harddrives genereren, zoals Daemon Tools en Alcohol. Stop de installatie van SP2 en deïnstalleer deze programmas. Computer opnieuw opstarten en weer proberen om SP2 te installeren. :)

ow als ik op annuleren drukte ging hij gewoon verder, dus hij is wel gelukt
ik kan we systeem herstel doen en het effen opnieuw goed doen...

EDIT

Ik heb systeem herstel gedaan, en me pc schoongemaakt, spyware en ga nog defragmenteren. En me pc loopt stukker beter zonder die service pack dan met:mad:
dus ik weet egt helemaal niet meer of ik hem wil, de ene kant wel ik wil wel verder met C#.

Zou me pc wel goed lopen als ik me pc formateer en dan die service pack 2 installeer?:confused:

Laatst bewerkt:
Is er veel spyware gevonden? Zo ja, dan zou het best zo kunnen zijn dat er restanten zijn achtergebleven die niet door de reguliere antispyware-programma's verwijderd kunnen worden. Wil je een 100% schone pc, plaats dan een HijackThislogje. Hoe dat gaat staat in de link in m'n handtekening hieronder.

Een andere (rigoureuze) methode is inderdaad formateren, XP er opnieuw opzetten en dan SP2 installeren. In dat geval zou ik het installatiebestand van SP2 eerst even op een cd-tje branden, anders moet je t weer opnieuw downloaden.

Je moet op een aantal zaken letten als je SP2 wilt gaan installeren:

Vooraf checken of je software compatible is met SP2. Er wordt op dit forum een hoop over geschreven, er is hier genoeg informatie over. En het is geen overbodige luxe als je de sites van de softwareleveranciers even bezoekt.

Voordat je met de installatie van SP2 begint, moet je computer virus- en spywarevrij zijn.

Naar mijn mening is het verstandig om de updates NIET automatisch te laten verlopen. Waarom niet? Omdat je, voordat je met het installeren begint aan een aantal dingen moet denken, die je dus niet meer kunt regelen als het installatieproces (automatisch) al aan de gang is:

- maak een systeemherstelpunt aan
- verbreek de verbinding met internet
- schakel je firewall uit
- schakel je virusscanner uit
- schakel je taakplanner uit
- schakel je screensaver uit
- schakel eventueel andere programma's uit die mee opstarten (dan bedoel ik NIET de standaard Windows- onderdelen)

Hou er rekening mee dat je computer tijdens het installatieproces één keer opnieuw opstart. Zorg er dus voor dat programma's in bovenstaand 'lijstje' niet automatisch opstarten tijdens deze reboot.

Zo wordt het installatieproces niet verstoord door één of meer van bovengenoemde processen.

Althans, dit is mijn ervaring met het installeren van SP2.

Na installatie is het aan jou of je de ingebouwde firewall, popupstopper en meldingen over de veiligheid van je computer wilt inschakelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan