Windows XP setup

Status
Niet open voor verdere reacties.

skydive

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2011
Hallo,
Als ik naar Start ga/daarna Programmatoegang en Instellingen onder Software.Vervolgens op Windows onderdelen toevoegen of verwijderen klik,krijg ik een scherm met de foutmelding:
Windows XP setup
Kan Setup bibliotheek msgrocm.dll niet laden of kan de functie OcEntry niet vinden.
Neem contact op met de systeembeheerder.De specifieke foutcode 0x7e.

Wie kan mij helpen svp??

Gr.Skydive :confused:

Pak msgrocm.dll (in de bijlage (.zip bestand)) uit in de map C:\Windows\System32\Setup
Als gevraagd wordt om het bestand te overschrijven, dat dan doen.
[Ik ga hier uit van een NL-versie van XP]

Hopelijk ben je dan van dit probleem af.

Succes,

Tijs.

Bijlagen

windows XP

Hallo Tijs,
Ik heb je instructies opgevolgd maar helaas is het probleem niet opgelost.:(
Er verschijnt ook nog een ander scherm met:
Windows XP SetUp:
Er is nog een andere versie van setup actief wacht tot de versie van setup is voltooid voordat u dit programma weer uitvoert.
Een scherm:Windows XP setup:een ogenblik geduld aub (deze duurt vreselijk lang)
En een scherm Windows XP setup: kan de toepassing niet initialiseren.

Hopelijk weet je een andere oplossing.
Iig alvast bedankt zover...

Gr.Skydive.

Beste dat je de pc herstart, dat bestand overzet (zie vorige instructie) en dán pas weer gaat kijken of dat Windows onderdelen toevoegen en verwijderen werkt.

De melding is namelijk nogal duidelijk: Er loopt al een setup...
Die moet dus eerst afgesloten worden.

Tijs.

Beste Tijs,
De pc opnieuw opgestart en instructies opgevolgd maar er verandert niets en het scherm met:"een ogenblik geduld" blijft maar laden.
wat mij op viel onder:C:\Windows\system32\Setup is,dat het bestand of icoon msgrocm.dll er niet tussen staat.
Op de pc van mijn vriendin wel.Hoe moet ik die terugkrijgen?ik hoop dat je mij nog verder kunt helpen dit op te lossen.

mvgr.skydive

Nogmaals: Ik heb msgrocm.dll voor je ingepakt in een .zip bestand (en als bijlage gepost) in mijn eerste posting, zodat jij 'm in die C:\Windows\system32\Setup map kunt uitpakken.

Kijk dus terug in mijn eerste posting.

Tijs.

Beste Tijs,
Icoon of bestand msgrocm.dll is terug maar er staat nu een ander foutscherm met de medeling:
Windows XP Setup
Setup kan informatiebestand igames.inf niet openen de specifieke foutcode =0x2 op regel 0.
En het scherm:
kan de toepassing niet initialiseren en nog steeds het scherm "een ogenblik geduld".
En een scherm met:er is nog een andere versie van setup actief wacht tot de versie van setup is voltooid voordat u dit programma weer uitvoert.
Heb ik iets fout gedaan?Hopelijk weet je hier ook weer een oplossing voor.Bij voorbaat dank.

Gr.Skydive

Pak (vanuit het bijgesloten .zip bestand) het bestand igames.inf uit in de map C:\Windows\inf
Let op: Die map is normaal verborgen...
Wat je dus kunt doen is het volgende:
a. Eerst igames.inf uitpakken in een map die je kunt zien. Die map open laten staan voor stap b.
b. De Windows\inf map openen op de volgende manier:
Start -> Uitvoeren -> C:\Windows\inf
Dan igames.inf vanuit de map van a. slepen in de map die je bij b. geopend hebt.

Ik heb (volledigheidshalve) ook igames.PNF ingepakt (die hoort ook in de C:\Windows\inf map). Ik ga er hier vanuit dat je dat bestand wél hebt op je computer, maar indien niet, dan kun je die alsnog uitpakken op een vergelijkbare manier zoals boven gedaan voor igames.inf.

Succes,

Tijs.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste Tijs,
Jouw instructies opgevolgd en uiteindelijk gelukt.Ze staan weer in Windows\Inf
Maar nu een nieuw probleem;weer een ander scherm bij Windows XP Setup
Die geeft aan:
Kan Setup bibliotheek zoneoc.dll niet laden of kan functie Zone Setupproc niet vinden.
Specifieke foutcode:0x7e

Gr Skydive

Bestand zoneoc.dll uit het .zip bestand uitpakken in C:\Windows\System32\Setup

Tijs.

Bijlagen

Windows XP fout

Hallo Tijs,
Ik heb gedaan wat je vroeg maar als ik bij Invoeren:C:Windows\system32\setup intyp dan krijg ik een scherm:
>Windows XP Setup:
Ga naar Confuguratiescherm en configureer de systeemonderdelen.

Ik weet niet hoe het verder moet sorry....
En Zoneoc.dll staat nog niet in de map:C:\Windows\system32\setup

Gr.Skydive

Laatst bewerkt:
Kijk nog eens naar mijn vorige posting, daar heb ik zoneoc.dll in een .zip bestand beschikbaar gesteld, zodat je die kunt uitpakken in de C:\Windows\System32\Setup map.

Dat is nu al de 2de keer dat je blijkbaar niet doet wat ik schrijf..........................

Tijs.

tijs kan natuurlijk ook de hele windows xp cd op sturen en tijs kennende doet hij dat met liefde....

Maar heb je geen windows XP cd?

Stop er een Windows CD aan het begin heb je een blauw scherm daar staat onder dat je op een van de F'jes moet klikken (F1-F12 boven op het toetsenbord) voor automatisch herstel des nood download je een installatie image :
http://sites.google.com/site/vscwcccomputers/
daar staat pro & lite en een live CD (de Live CD moet je ook bestanden uit kunnen kopiëren)
(De bestanden staan op 3 augustus in ieder geval op de site onder .NRG bij ''Andere Downloads'')
(De .NRG bestanden zijn schijfimages die kun je makkelijk branden met Nero of misschien ook een ander progje)

Laatst bewerkt:
windows xp

Stop er een Windows CD aan het begin heb je een blauw scherm daar staat onder dat je op een van de F'jes moet klikken (F1-F12 boven op het toetsenbord) voor automatisch herstel des nood download je een installatie image :
http://sites.google.com/site/vscwcccomputers/
daar staat pro & lite en een live CD (de Live CD moet je ook bestanden uit kunnen kopiëren)
(De bestanden staan op 3 augustus in ieder geval op de site onder .NRG bij ''Andere Downloads'')
(De .NRG bestanden zijn schijfimages die kun je makkelijk branden met Nero of misschien ook een ander progje)

windows xp cd

Hallo Wboy44,

Sorry ben net terug van vakantie,nog geen tijd gehad om er wat aan te doen.
Laatste poging was mislukt,ik heb helaas geen windows xp cd.
Ik zie wel hoe ik er aan kom.Even geduld graag...ik ga er tzt mee ad slag.

Gr.skydive

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan