shutdown probleem is opgelost
Beste,
amaai wat zijn jullie allemaal goeie brave zielen, zo veel reacties op mijn vraag reeds.
Ik zal jullie bij deze de stand van zaken even geven, dat hebben jullie dubel en dik verdient; tis wel een serieuse brief, maar daarmee heb je wel alle info verkregen, misschien zit er wel iets interessants in voor jullie ook...
1. Tweakje om de shutdown tijd te verlagen (via registry) was GEEN oplossing
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\waittokillservicetimeout
2. Installatie van SP1 en alle andere updates was GEEN oplossing
3.Ik heb er dan zelf ffe aan doorgedacht , en kwam ik tot idee of het niet iets is dat running is dat het afsluiten en rebooten verhindert.
Deze items die mee opstarten bij power on vind je uiteraard in de registry onder HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run.
Echt veel verdachts vond ik daar niet maar besliste om eens zonder deze applicaties op te starten.
4. Bovenstaande kan je uiteraard via MSCONFIG , daar heb ik gekozen bij opstarten om alles uit te vinken en dan eens te proberen. EN inderedaad wanneer alles uitgeschakeld was sloot de pc wel af en restarten deed hij ook opnieuw.
5. Nu was het uitvissen welk item van deze reeks de fout veroorzaakte dus besloot ik 1 voor 1 een item mee te laten opstarten tot de pc opnieuw niet meer afsloot, laatst toegevoegde zou dan de veroorzaker van het probleem geweest zijn. Eigenaardig genoeg ging dit feest niet door omdat manipulatie van 'opstarten' in msconfig plots niet meer functioneerde: bij volgende opstart zag ik dat alle items opnieuw geactiveerd waren, terwijl ik deze had uitgezet ... met registry idem: ik had alle registry items onder run verwijderd zodat er niets meer mee opstart bij opstarten pc, eigenaardig genoeg startte alles weer op aangezien bij volgende boot alle items welke ik zopas had verwijderd waren terug gezet in de registry.
6. Ten einde raad heb ik gekozen voor een systeemherstel naar een herstelpunt van enkele dagen geleden en O ja alles was gefixt !!! Service pack en updates die ik ondertussen had geïnstalleerd ben ik wel opnieuw kwijt, maar dat is niet zo erg, belangrjikste is dat de pc weer mooi afsluit !!
Met dank voor alle tips !
MVG
KVWA