Windows Xp sluit niet meer af

Status
Niet open voor verdere reacties.

roepko

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2001
Berichten
224
Hallo allemaal,
Sedert een paar dagen sluit Windows Xp Home Edition niet meer af.
Ik kan alleen afsluiten door de powerknop op de pc 5 sec in te drukken.
Met het progje ForcedShutdown sluit ie wel af.
Heeft er iemand een idee ?
Voor de rest werkt alles normaal
 
Heb je onlangs nog hardware of software geinstalleerd of heeft de pc nog nooit fatsoenlijk afgesloten ?

Kijk ook even bij deze tip van Mario.
 
Hallo MacShag,
De pc heeft een jaar lang perfect afgesloten,en er zijn geen nieuwe programmas of hardware bijgekomen.
Het probleem van het afsluiten is er plots gekomen zonder enige aanwijzing.
 
Met niet meer afsluiten bedoel je dat de pc weer vanzelf opstart of loopt hij vast ?
 
Met niet meer afsluiten bedoel ik dat er gewoon niets gebeurd. Ik blijf op de desktop en kan gewoon verder werken. Ik krijg ook geen foutmelding.
 
Tweak XP erop geinstalleerd toevallig ? Toen wilde die van mij ook niet meer afsluiten. (Wel na 2 keer snel achter elkaar op start>afsluiten te klikken)

Die heb ik er weer af gegooid en nu is het probleem opgelost
 
Hallo MacShag,
Tweak Xp heb ik niet staan.
In veilige modus sluit ie echter wel af , dus ik denk dat het met een of andere driver te maken heeft.
Ik probeer ze even stuk per stuk uit te schakelen.
 
Meestal is het zo dat er inderdaad een probleem onstaat dat er iets nieuws ( spel? proggie/ software)is geplaatst, alleen weet je het dan niet meer.

Antwoorden van............ik heb niks gedaan en het kwam zomaar,zijn inderdaad niet van de lucht.

Kijk even of je APM gewijzigd is ( schermbeveiliging ..enegerie / instellingen).

Anders doe je een systeemherstel na een datum dat het nog wel goed liep.

Je kunt ook met een opstartflop even je register terug zetten.

suc6
 
Heb jij norton antivirus 2003 op je pc staan?Want daar zijn sinds vorige update een hoop problemen mee met Windows XP.Hij start zeer traag op,en sluit zeer traag-of niet meer af.
 
Hallo Amd,
Dank voor de gouden tip.
Het ligt inderdaad aan Norton Antivirus.
Na het uitschakelen ervan sluit ie weer normaal af.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan