Windows XP SP2

Status
Niet open voor verdere reacties.

bjornruiter

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2005
Hallo,

Ik heb 2 installaties op cd van XP professional: 1 met sp2 erbij en 1 zonder. Als ik ga installeren (dus bootten met die cd), zegt ie dat mijn harde schijf kapot is:confused: en dan moet ik de partitie met ca. 20 MB inkrimpen. Dan formateert ie wel en hij kopieërt ook alle bestanden netjes, maar op een gegeven moment kom je op een punt dat de PC opnieuw opstart om daarna in een mooiere grafische installatie verder te gaan. Hier gaat het (pas echt) mis! Je krijgt gewoon het XP opstart scherm met een balkje eronder, maar je krijgt daarna een lange stopcode waar je ong. 3 seconden de tijd voor krijgt om hem te lezen voordat het systeem zich opnieuw opstart. Dus ik dacht: de oplossing licht voor de hand: ik gebruik de XP Pro cd zonder SP2 (die overigens niet zegt dat mijn hdd kapot is) en installeer dan sp2 erbij.
Maar nee! Als ik dan de SP2 heb geïnstalleerd en de computer wil overnieuw opstarten, dan komt hij in dat XP opstart scherm en start zichzelf dan weer op. Nu krijg ik een menu waar ik uit verschillende dingen kan kiezen zoals veilige modus. Ik kies hier voor "Recente instellingen die werkten". Resultaat: een stopcode en een reboot. :confused: Weet iemand hier raad mee?

Mijn systeem is:

Moederbord: ASUS P4PE2-X
CPU: Intel Celeron D 2,4 gHz socket 478
Geheugen: 512 MB RAM
Harddisk: Hitachi Deskstar 80 GB IDE (ik weet het typenummer niet uit mijn hoofd)
VGA Kaart: PowerColor All In Wonder 9600 128 MB ram.
Soundkaart: Sweex 5 channel PCI
W-LAN: Belkin nog wat.

Bedankt, ga ik wel proberen maar er is een belangrijk ding wat ik vergeten was te vertellen, waar ik nu ineens op kom: Ik heb ook een oude Hauppauge TV kaart erin zitten (ik dacht dat ik die eruit had gehaald na het installeren van de All In Wonder waar ook al een tv kaart in zit. Die hauppauge kaart die heeft volgens mij al eerder problemen gegeven, dus die gaat er eerste even uit om te kijke of het nu wel werkt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan