Windows XP standaard opstarten? (Vista en Windows)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sims2teun

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2004
Heey,

Ik heb meer dan een jaar geleden de gratis Beta van Windows Vista op mijn PC gezet. Ik had een partitie aangemaakt op mijn harde schijf, waardoor ik Vista naast XP kon installeren. Als ik nu de PC aanzette kreeg ik een zwart scherm, met daarop de keuze of ik Windows wou opstarten (Vista dus), of een Earlier Version of windows (XP dus).

Ik was na een tijdje toch niet tevreden met Vista, dus heb ik deze weer verwijderd. Nu is dit opstartscherm wel gebleven, en moet ik dus steeds kiezen dat ik XP wil opstarten.

Weet er iemand hoe ik dit kan veranderen? Ik heb toendertijds wel iets gelezen over een boot.ini bestand oid, maar die staat niet op mijn PC.

Mvg, Teun

in windows xp kun je via start --> uitvoeren msconfig intypen.
dan het tabblad boot.ini selecteren en dan op de knop alle opstartpaden controleren drukken. succes

Indien de reserve MBR niet is overschreven, met de XP cd opstarten, naar de herstelconsole gaan en daar een fixmbr intrommelen en voor ok geven.

Mocht dat niet willen omdat de reserve ook is overschreven, zien we het hier weer.

in windows xp kun je via start --> uitvoeren msconfig intypen.
dan het tabblad boot.ini selecteren en dan op de knop alle opstartpaden controleren drukken. succes

Dan staat er:
Alle regels in het bestand BOOT.INI voor Microsoft besturingssystemen zijn in orde

@ Lange Pier, dat begrijp ik niet echt :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan