Windows xp start langzaam op

Status
Niet open voor verdere reacties.

caki55turq

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2009
Berichten
11
Hallo ,
ik heb een Quad core 4 x 2.4 Ghz I 3 Gb ram geheugen I 500 GB harde disk

en me pc start heel langzaam op hij blijft een minuut of 5 bij (windows word opgestart) en dan krijg pas mijn bureaublad,maar als me computer eenmaal is opgestart is die gewoon snel

ik heb deze programa's allemaal geprobeerd
maar als me computer eenmaal is opgestart is die gewoon snel

Hijack this - CCleaner - Quick startup - Nod32 4.0 - schijfopruiming - enige wat ik nog niet geprobeerd heb is schijfdefragmentatie.:(

Wie kan me helpen.??
alvast Bedankt!:love:
 
Hallo,

Als je pc langzaam opstart, zou je moeten kijken welke programma's allemaal worden opgestart. O.a. via CCLeaner - Gereedschap - Opstarten zie je welke programma's dat zijn.
Je moet alleen voorzichtig zijn welke je afvinkt...;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En als je die eens uitzet en dan opnieuw windows opstart? (ik kijk ook met een schuin oog naar Scream 3...)
 
Laatst bewerkt:
Als ik 't goed begrijp blijf 'ie hangen voordat 't OS geladen is,dat heeft dan niets te maken met die programma's want die worden pas geladen als explorer geladen is(buroblad onder meer).Lijkt mij meer 'n probleem in 't register.
 
Ja inderdaad, heb je alle stuurprogramma's geinstalleerd?
Zijn er geen stations die de boel blokkeren (alle cd's usb sticks enz) verwijderen uit je pc.
 
Kijk ook 's in je logboeken! run-eventvwr.msc vooral bij systeem!
 
Laatst bewerkt:
Externe hard disk

Bedankt voor julie snelle reacties het probleem was al gezegd mijn externe hard disk was aangesloten ik haalde hem er ff uit en liep niet meer hangen:thumb:
 
Ja,dat kan ik begrijpen vooral als je een externe hebt van 500GB en meer,een usb-stick is niet direct een probleem maar 'n externe grote schijf wel natuurlijk.:cool:
 
Probeer dit ook eens via het promt op te roepen,
even kijken of daar andere gegevens in staan


start > Uitvoeren > typ: msconfig > Kies tabblad: Opstarten

succes

mocht je nog niks tegen komen,
maar eens een grondige virus scan doen ;)
 
Laatst bewerkt:
;) windows vind het soms heel vies als hij dingetjes moet eten dietie niet wilt;)
 
Probeer dit ook eens via het promt op te roepen,
even kijken of daar andere gegevens in staan


start > Uitvoeren > typ: msconfig > Kies tabblad: Opstarten

succes

mocht je nog niks tegen komen,
maar eens een grondige virus scan doen ;)

De vraag is al om 00.14 opgelost! #10
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan