Windows XP start niet automatisch door

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nannoo

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2001
Ik krijg nu opeens tijdens het aanzetten van de PC de volgende berichtregels op een zwart scherm:

Secondary drive 0 not found
Secondary drive 1 not found

ik moet dan op F1 duwen voordat de opstart verder gaat.
Dit heb ik niet eerder gehad en nu is mijn vraag kan me iemand vertellen hoe ik dit weer in de oorspronkelijke staat terug kan krijgen zodat ik niet steeds tijdens een opstart de F1 toets moet gebruiken.
Er is vandaag door een erkent bedrijf in de behuizing een nieuwe PCU_cooler ingebouwd of dat er iets mee te maken heeft.

Denk dat ze ook de bios hebben gereset, kijk daar eens naar de opstartvolgorde, of de HDD of de controller bij een SATA schijf wel als eerste staat.

Kan ook zijn dat er een SATA/RAID controller op enabled staat in de bios, terwijl er geen schijven aanhangen.

Maare, zonder merk, naam en type van de computer of het merk en type van het moederbord kan niemand daar een antwoord op geven.

Kijk eens met Everest wat erin zit, en haal de manual voor de comp of moederbord op, als je die niet hebt.

Met DEL, F2 ,F10 kom je in de biossetup, maar dat zie je ook op het scherm bij opstarten.

Kan ook zijn dat er een SATA/RAID controller op enabled staat in de bios, terwijl er geen schijven aanhangen.

Maare, zonder merk, naam en type van de computer of het merk en type van het moederbord kan niemand daar een antwoord op geven.

Kijk eens met Everest wat erin zit, en haal de manual voor de comp of moederbord op, als je die niet hebt.

Met DEL, F2 ,F10 kom je in de biossetup, maar dat zie je ook op het scherm bij opstarten.

Ik heb de PC weer teruggebracht naar het bedrijf en nu is het weer opgelost zonder kosten uiteraard.
Bedankt voor de reacties

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan