windows xp start niet meer op na plaatsen software

Status
Niet open voor verdere reacties.

ATR72

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2007
Hallo,

Ik heb gisteren de google toolbar geïnstalleerd op mijn computer, en vandaag kan ik hem alleen nog in de veilige modus opstarten. In deze modus heb ik geprobeerd dit programma weer te verwijderen, maar dat lukt niet(via configuratiescherm, software).
Daarna heb ik de software verwijderd in de map program files. wel een deel kunnen verwijderen, maar in de map software(configuratiescherm) staat hij nog steeds.
Ook heb ik de windows CD opnieuw geïnstalleerd, maar helpt ook niet.
Dit voorval heb ik eerder meegemaakt toen ik de software van een Dell all in one printer had geïnstalleerd. Toen kon ik wel de software verwijderen en deed de PC het weer.

Wie kan mij helpen?

MVG Barry

Hoi Marcel,

Ik weet niet wat het verschil is, maar ik heb xp niet verwijderd.
Ik heb de optie windows xp herstellen/repareren aangeklikt.
De installatie duurde ongeveer 40 minuten en er werd mij om de xp activeringscode gevraagd.
Daarna starte het system zichzelf weer op en kwam het weer niet verder dan het scherm met het windowslogo met "tijdsbalk" daaronder. Daarna werd het scherm donkergrijs.
Hetzelfde als daarvoor dus.

Gezien een repair ook niet lukt en veilige modus ook niet,lijkt het mij verstandig dat je een complete installatie gaat doen,dat moet lukken mits er niets kapot is gegaan,maar dat kun je niet bepalen.!

Lees bijgevoegde link maar eens door daarin staat beschreven hoe je dat moet doen!

http://www.windows.hccnet.nl/tips/2004/tipjan2004.htm

Hoi Marcel,

Ik heb net gedaan wat daar in staat. Het lijkt erg veel op wat ik al gedaan had, maar helaas dit werkte ook niet.

Ik zit nu weer in de veilige modus

MVG Barry

Even voor mijn beeldvorming,je hebt de schijven "gepartioneerd" en "geformateerd" en toen windows opnieuw geinstalleerd,en vevolgens start hij niet goed op?

Hoi Marcel,

Ik heb geen idee of ik dat gedaan heb, ik weet niet eens wat dat is.
Ik heb niet zoveel verstand van computers, maar het word wel steeds meer.

In de beschrijving die je gelinkt heb stonden twee opties:
Windows repareren vanuit veilige modus of boot vanaf cd.
Ik heb gedaan vanuit veilige modus.
Moet ik dan boot van cd doen?

MVG Barry

Okè.

Zet in de Bios de cd-speler als eerste boot.
Cd xp in de speler.
Pc opnieuw opstarten.
Dan zal de Pc opstarten vanaf cd.
Gaat hij eerste de hardware controleren.
Dan krijg je een aantal opties te zien

xp installeren op c en maar ook om de partities te verwijderen en partities aan te maken.

Jij moet kiezen voor partities verwijderen en opnieuw maken van partities,je gaat dus de schijven opnieuw indelen,en windows opnieuw installeren.

PROBEER DIT MAAR,GOED LEZEN EN DOEN WAT ER STAAT.............:thumb:

Wat ik precies allemaal gedaan heb weet ik nog steeds niet, maar hij doet het wel gewoon weer.

Bedankt,

Barry

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan