Windows xp start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronster

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2003
Hallo,

Ik heb een probleem met het opstarten van windows xp.
Zodra ik de pc aanzet krijg ik wel voor mijn scherm dat windows laad (de laadbalk) maar zodra hij duz in het gebruikersmenu terecht zou moeten komen start hij weer opnieuw op.. veilige modus werkt ook niet. terug zetten na een eerder juiste configuratie werkt ook niet, kortom niks werkt meer!...

wat moet ik doen om te pc weer aan de praat te krijgen!..

mvg
Ronnie Visser

Na gelezen te hebben krijg ik het vermoeden dat het zaakje niet meer te redden valt.
Als de veilige modus al ook helemaal niet meer wil (waarin zo min mogelijk geladen wordt) krijg ik het vermoeden dat je het beste je data kan gaan backuppen en aan een nieuwe windows installatie zal moeten gaan denken!

als je zo verstandig bent geweest om meerdere partities te maken, en al je mp3'tjes , data e.d niet op de c schijf hebt gezet, is er niet zoveel aan de hand.
kwestie van c schijf formatteren, OS er opnieuw opzetten en klaar ben je.

Als je de pc opstart met je XP-cdrom, kun je kiezen uit 3 opties.
Kies de middelste, je moet je vervolgens aanmelden bij een windows installatie, waarschijnlijk nr. 1.
type bij de prompt een 1 en enter.
Als je XP met een wachtwoord op moet starten, moet je datzelfde wachtwoord waarschijnlijk nu ook gebruiken.
Uiteindelijk kom je op de opdrachtregel van de DOS omgeving van XP.
type nu HELP en enter.
Je krijgt een hele lijst te zien, waarvan 2 bruikbaar.
Gezien je probleem zou ik ze beide gebruiken.
Het gaat om fixboot en fixmbr.
Als ik het niet goed getypt heb dan zie je in het overzicht de juiste syntax wel.
Je hebt nu een redelijke kans om te overleven.
Su6, Cor

je pc is niet van en heeft geen partities.. wat nu dus het geval is is dat er hele belangrijke fotos op de pc staan (pas geboren kind). ik heb de schijf al afgezocht maar een deel van de fotos is ook onvindbaar geworden (stonden in mijn documenten)....

kan ik nu alleen xp verwijderen en er opnieuw opzetten?.. en opstarten via de xp cd wil ook niet!. zelfs als ik de 1st boot in de bios verander naar cdrom!... heel appart..

iemand nog ideeen?.

mvg
R.V

probeer eens de schijf in een ander machine erbij te zetten (slave)
Mscchien kan je via deze manier nog wel op de schijf komen om de data ervanaf te halen.
check de schijf eens op een virus.

TIP!!!
Als je opnieuw gaat installeren zorg dan dat je altijd je eigen data (foto's, mp3, office bestanden, etc) op een apparte partitie hebt staan.
Ik heb zelfs hiervoor een aparte HD er ingezet.
Gebeurd er iets met mijn OS Schijf dan is mijn data in iedergeval nog te redden.

Oja maak regelmatig een backup (CDrom) van je belangrijkste bestanden.

Je kan ook gewoon windows opnieuw installeren, maar dan in een andere map dan standaard...
Er wordt bij de install gezegd dat het niet verstandig is om 2 windowsen op 1 partitie te zetten, maar dit negeer je gewoon. Daarna vertelt setup dat de map windows al bestaat en of je deze map wilt gebruiken, met verlies van alle data. Daar antwoord je nee op en geeft een andere naam op, zoals xp2 of zo. XP wordt nu opnieuw geinstalleerd, naast je huidige installatie, zonder dataverlies ;)

Als de boel weer werkt, snel backuppen en alles in orde maken :thumb:

windows opnieuw installeren kan ik wel vergeten want hij start niet via cd... ook niet als ik dat instel in de bios.. misschien dat het aand e cd kan liggen.. maar dat lijkt me heel sterk..

Kan het misschien zo zijn dat je blaster virus in je computer hebt, want hier lijkt het toch wel heel sterk op.
Dus zou toch even wachten met formatteren.

Mvg

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan