Windows XP start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

BLvB

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2006
Berichten
10
Hallo,

Wie kan mij helpen?

Ik heb een probleem met het opstarten van Windows XP op mijn laptop. Hij start namelijk helemaal niet meer op! :( Als ik 'm aan zet, krijg ik wel het zwarte scherm met Windows XP logo en een laadbalkje eronder. Vervolgens gaat ie door naar het Aanmeldscherm, waar ik mijn naam en password kan invullen. Dit gaat wel ontzettend traag (± 15 min tot het aanmeldscherm).

Maar daarna gaat het helemaal fout. Hij is ontzettend lang aan het 'ratelen', maar komt na ongeveer 20 minuten met de foutmelding:

Explorer.exe - Toepassingsfout
Kan de toepassing niet juist initialiseren (0xc0150002). Klik op OK om de toepassing te beeindigen.

Als ik vervolgens op OK klik, zie ik mijn achtergrond scherm (zonder taakbalk of iccontjes, alleen de afbeelding). Daarna gebeurt er niks meer. Ik kan nog wel op Ctrl + Alt + Del drukken om het Taakbeheer scherm te krijgen. Het is echter een laptop die van mijn werk is geweest, waardoor ik niet de optie Taakbeheer kan kiezen (uitgegrijsd). Kortom, ik kan dus helemaal niks meer doen.

Wie kan mij hierbij helpen? Of zit er niks anders op dan opnieuw formateren en Windows XP opnieuw installeren? Hopelijk hebben jullie raad! Alvast bedankt voor een reactie!
 
Denk het wel, weet ik niet zeker.

Ik las al op de Microsoft support site dat deze foutmelding vaak voorkomt bij het opstarten van een Office applicatie. Maar ik krijg de melding al na het inloggen in Windows zelf. Ik kan dus nog geen Office appl opstarten.
 
Ik lees hier op een site dat als je servicepack 2 deinstalleerd en daarna weer installeerd dat het dan weer goed zou moeten zijn maar ik weet niet of dat in jou geval lukt
 
Ben bang van niet. Hoe zou ik dat moeten doen? Ik kan nu niet meer dan mijn Windows inlogname en password invoeren.
 
Wat je eens kan proberen is de cd van windows xp in je station steken (maken dat je first boot is) dan de herstelconsole van Windows gebruiken
 
Thanks, geprobeerd met mijn eigen Win XP cd-rom. De laptop is echter ooit geinstalleerd door mijn ex-werkgever. Voor de recovery console heb je het administrator password nodig, die is dus helaas niet heb.

Lijkt erop dat ik de boel opnieuw moet installeren ben ik bang. :(
 
Of het password ff vragen aan je ex-werkgever
anders toch nieuwe installatie ben ik bang
 
Gewoon inloggen met je naam en password dan krijg je die melding, dan gebeurt er niks meer dan die je dit:

om de explore terug te krijgen doe je Cntl + Alt + Delete > Bestand > Nieuwe taak uitvoeren > Explore.exe dan krijg je je balken weer terug als het goed is.

Heb je niet 2 virus scanners op je PC staan dat deze zo langzaam is. En voor de fout melding heb je je mattie voor.. GOoooOGle =P Typ deze melding in en je krijgt te zien wat anderen er hebben aan gedaan om het te verwijderen.
 
Laatst bewerkt:
@Lemmekillu

Het probleem is dat ik niet de optie Taakbeheer (uitgegrijsd) kan kiezen om een Nieuwe Taak in te voeren.

Ik heb geen dubbele anti-virus software op de laptop staan.

En via Google krijg ik alleen meldingen die te maken hebben met het opstarten van Office applicaties, niet van Windows XP zelf.
 
Nou, het schiet niet echt op...

Het adminitrator password krijg ik helaas niet. Daarom maar besloten om Windows er opnieuw op te zetten. Alleen dat lukt helaas ook niet. :(

Als ik de laptop opstart met Windows XP cd erin, en via de setup kies om de boel opnieuw te formateren en te installeren, loopt ie vast bij het beginscherm van formateren. Hij blijft steken op:

Setup is formatting... 0%

0% blijft helaas ook 0%

Ik doe vast iets fout, maar wat?
 
Woehoe !! :thumb: eindelijk gelukt, win XP staat er opnieuw op
 
En....wat heb je nu gedaan?
Zo heeft een ander er ook wat aan
 
Ik heb nogmaals via Windows Setup geformateerd maar nu via de (Quick)-optie, daar ging ie gelukkig wel lopen en kon ik Windowd opnieuw installeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan