windows xp start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

h.ploegstra

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2000
Berichten
307
Windows xp wil niet meer opstarten. Als ik In de veilige modus opstart komt er een zwart scherm en gaat niet verder. Bij normaal opstarten komt het windows logo in beeld en blijft hier op staan. . Als ik opstart met de windows schijf blijft hij de schijf maar onderzoeken en gaat niet verder. Zou het een virus kunnen zijn? Is er ook een foefje om toch de schijf te formatteren??
bvd Harrie Ploegstra
 
Heb je in het scherm om voor veilige modus te kiezen, de optie "laatst werkende cofiguratie" geprobeerd?
 
Ja, In het begin bewegen de drie blauwe punten van het opstartscherm vrij snel dus ik dacht dit is de oplossing, daarna bewegen ze steeds langzamer en daarna blijven ze stil staan. Dit is ook het geval bij de andere opties van de veilige modus
 
Xp-cd

Hoi,

Kan je ook niet tot op je recovery-console van XP geraken op een of andere manier, is de BIOS juist ingesteld naar opstarten toe?

Groeten;
Danny
 
Met een windows 98 opstartdiskette kan je de schijf formatteren.
 
Omdat ik geen windows 98 schijfje meer heb ben ik naar de fa Norrod gestapt. Het bleek hem aan de windows cd te liggen. Men heef hem voor mij geformatteerd.
Ieder geval bedankt voor de hulp.

Harrie Poegstra
 
Omdat ik geen windows 98 schijfje meer heb ben ik naar de fa Norrod gestapt. Het bleek hem aan de windows cd te liggen. Men heef hem voor mij geformatteerd.
Ieder geval bedankt voor de hulp.

Harrie Poegstra

Als die schijf kapot is dan kan je natuurlijk niet veel meer. In andere gevallen kan je met een werkende schijf je systeem ook formatteren via de xp-cdrom. Dit even ter info.

groeten,
Danny
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan