Windows XP start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

xVxixcxtxoxrx

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2008
Hallo,

Sinds gister doet mijn PC vreemd, hij geeft namelijk elke keer bij het opstarten de volgende foutmelding tegen een zwarte achtergrond:
Windows kon niet goed worden gestart. Onze excuses voor dit ongemak. Mogelijk is een recente wijziging van de hardware of software hier de oorzaak van.

Als de computer niet meer reageerde, onverwachts opnieuw opstartte of automatisch werd afgesloten om uw mappen en bestanden te beschermen, kunt u het beste voor “Laatst bekende juiste configuratie” kiezen om terug te keren naar de instellingen die werden gebruikt toen de computer nog wel goed werkte.

Als een eerde poging om de computer op te starten is mislukt, bijvoorbeeld als gevolg van een stroomstoring, als gevolg van het indrukken van de Aan/Uit-knop, kunt u het beste kiezen voor “Windows normaal starten”.

Vervolgens zijn er vijf mogelijkheden waar je uit kunt kiezen:
- Veilige modus
- Veilige modus met netwerkmogelijkheden
- Veilige modus met opdrachtprompt

- Laatst bekende juiste configuratie

- Windows normaal starten

Maar al deze mogelijkheden leiden uiteindelijk weer naar deze foutmelding.

Als ik via F8 "automatisch opnieuw opstarten bij systeemcrash uitschakelen" afvink, geeft de computer de volgende foutmelding op een blauwe achtergrond:
Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.

Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet, moet u de computer opnieuw opstarten als het scherm nogmaals wordt weergegeven kunt u het best de volgende stappen uitvoeren:

Maak de installatie van alle antivirussoftware en hulpprogramma's voor schijfdefragmentatie en het maken van back-ups ongedaan of schakel deze hulpprogramma's uit. Controleer de configuratie van de vaste schijf en controleer of er bijgewerkte stuurprogramma's zijn. Voer CHKDSK /F uit om te controleren of de vaste schijf is beschadigd en start vervolgens de computer opnieuw op.

Technische informatie (mogelijk in het Engels):

*** STOP: 0x00000024 (0x00190203, 0x82E974E0, 0xC0000102, 0x00000000)

Ik begrijp alleen niet hoe ik "installatie van alle antivirussoftware en hulpprogramma's voor schijfdefragmentatie en het maken van back-ups ongedaan of schakel deze hulpprogramma's uit. Controleer de configuratie van de vaste schijf en controleer of er bijgewerkte stuurprogramma's zijn. Voer CHKDSK /F uit om te controleren of de vaste schijf is beschadigd " moet doen als ik niet in mijn computer kan.

Hopelijk hebben jullie een oplossing voor mijn probleem,
Alvast bedankt,

Victor

Heb je rand app. aan je PC hangen (printer; USB app.) ontkoppel deze dan.

Daarna zou je dit kunnen proberen.

Grtz.

Met de XP cd opstarten, naar de herstel/repairconsole gaan en daar een chkdsk /r uitvoeren.
Geef voor de zekerheid ook een fixboot en een fixmbr.

Heel erg bedankt voor alle snelle reacties,

Op de een of andere manier heb ik de XP-cd niet meer (volgens mij heb ik deze zelfs nooit gekregen). Ik heb wel een CD van mijn computer-leverancier waarmee ik windows opnieuw kan installeren, maar dan zijn al mijn gegevens weg en dit is niet de bedoeling. Ik hoop dus dat er ook nog andere oplossingen zijn.
Alvast bedankt voor de moeite,

Victor

Even een cd lenen van iemand! (of "lenen" van internet...)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan