Windows XP start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

hanski

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 dec 2008
Berichten
3
Hallo allemaal,

Sinds ik vanochtend de computer aan heb gedaan, start deze niet meer goed op. Het begin is nog wel goed en ik krijg ook het bekende zwarte scherm met daarin het Windows XP logo met daaronder de statusbalk.

Maar dan beginnen de problemen. Ik kom nauwelijks Windows XP zelf binnen. Als dit al lukt, dan komen er foutmeldingen en wordt Windows weer opnieuw opgestart.

Als ik het zwarte scherm heb gehad met het Windows logo en de statusbalk, krijg ik het volgende blauwe scherm:

Het bestandssysteem op C: wordt gecontroleerd
Het type bestandssysteem is NTFS.

De schijfruimte van een of meer stations moet op consistentie worden gecontroleerd.
U kunt de schijfcontrole annuleren, maar wordt aangeraden deze procedure niet af te
breken.

CHKDSK is bezig met controleren van bestanden (stap 1 van 3)
De bestandscontrole is voltooid
Ook de andere twee stappen worden voltooid

Wanneer dit klaar is, kom ik soms wel heel even in Windows XP. Ik krijg dan het volgende scherm:

Windows Registerherstel
Het systeem heeft een van de bestanden met de registergegevens van het systeem moeten herstellen door middel van een logboek of een vervangende kopie. Het herstellen is
gelukt.

Als ik op OK druk, dan wordt heel even mijn bureaublad geladen. Daarna krijg ik al snel weer foutmeldingen waarvan ik hieronder één afbeeld:

De uitzondering onbekende uitzondering in software (0xc0000409) is opgetreden in de
toepassing op locatie 0x77f58d8e

Daarna gaat het beeldscherm op blauw. Hierbij heb ik tot nu toe drie verschillende meldingen gekregen. Hieronder zal ik alle drie de varianten weergeven:

Blauw scherm:
PFN_LIST_Corrupt
Technische informatie:
*** STOP: 0x0000004E (0x00000099, 0x00000000, 0x00000000, 0x00000000)
Bezig met starten van de fysieke geheugendump
De fysieke geheugendump is voltooid
Neem contact op met de systeembeheerder of de afdeling Technische Ondersteuning
op voor hulp.

of:

Blauw scherm:
PAGE_Fault_in_NONPAGED_AREA
Technische informatie:
*** STOP: 0x00000050 (0xCFFD7D00, 0x00000000, 0x805ACB47, 0x00000000)

of:

Blauw scherm:
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
Technische informatie:
*** STOP: 0x0000000A (0x8F085EDC, 0x00000002, 0x00000000, 0x80521D8C)

Hopelijk kunnen jullie me hier verder mee helpen?!

Hans
 
Hallo allemaal,

Sinds ik vanochtend de computer aan heb gedaan, start deze niet meer goed op. Het begin is nog wel goed en ik krijg ook het bekende zwarte scherm met daarin het Windows XP logo met daaronder de statusbalk.

Maar dan beginnen de problemen. Ik kom nauwelijks Windows XP zelf binnen. Als dit al lukt, dan komen er foutmeldingen en wordt Windows weer opnieuw opgestart.

Als ik het zwarte scherm heb gehad met het Windows logo en de statusbalk, krijg ik het volgende blauwe scherm:

Het bestandssysteem op C: wordt gecontroleerd
Het type bestandssysteem is NTFS.

De schijfruimte van een of meer stations moet op consistentie worden gecontroleerd.
U kunt de schijfcontrole annuleren, maar wordt aangeraden deze procedure niet af te
breken.

CHKDSK is bezig met controleren van bestanden (stap 1 van 3)
De bestandscontrole is voltooid
Ook de andere twee stappen worden voltooid

Wanneer dit klaar is, kom ik soms wel heel even in Windows XP. Ik krijg dan het volgende scherm:

Windows Registerherstel
Het systeem heeft een van de bestanden met de registergegevens van het systeem moeten herstellen door middel van een logboek of een vervangende kopie. Het herstellen is
gelukt.

Als ik op OK druk, dan wordt heel even mijn bureaublad geladen. Daarna krijg ik al snel weer foutmeldingen waarvan ik hieronder één afbeeld:

De uitzondering onbekende uitzondering in software (0xc0000409) is opgetreden in de
toepassing op locatie 0x77f58d8e

Daarna gaat het beeldscherm op blauw. Hierbij heb ik tot nu toe drie verschillende meldingen gekregen. Hieronder zal ik alle drie de varianten weergeven:

Blauw scherm:
PFN_LIST_Corrupt
Technische informatie:
*** STOP: 0x0000004E (0x00000099, 0x00000000, 0x00000000, 0x00000000)
Bezig met starten van de fysieke geheugendump
De fysieke geheugendump is voltooid
Neem contact op met de systeembeheerder of de afdeling Technische Ondersteuning
op voor hulp.

of:

Blauw scherm:
PAGE_Fault_in_NONPAGED_AREA
Technische informatie:
*** STOP: 0x00000050 (0xCFFD7D00, 0x00000000, 0x805ACB47, 0x00000000)

of:

Blauw scherm:
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
Technische informatie:
*** STOP: 0x0000000A (0x8F085EDC, 0x00000002, 0x00000000, 0x80521D8C)

Hopelijk kunnen jullie me hier verder mee helpen?!

Hans

Hallo Hans,

Alle blue screens geven aan dat er problemen zijn in Windows zelf.
Ook zou er hardware kapot kunnen zijn (Hardeschijf of Werkgeheugen)

Ik raad je aan Windows eerst te herstellen.

Via de onderstaande link kun je meer informatie krijgen hier over.

http://support.microsoft.com/kb/307654

Een herstelopdracht die meestal goed werkt is Chkdsk /p
Dit zorgt er voor dat Windows goed op fouten gecontroleerd wordt en fouten worden herstelt.

Graag even laten weten of het gewerkt heeft

Groet Robin
 
Hallo Hans,

Alle blue screens geven aan dat er problemen zijn in Windows zelf.
Ook zou er hardware kapot kunnen zijn (Hardeschijf of Werkgeheugen)

Ik raad je aan Windows eerst te herstellen.

Via de onderstaande link kun je meer informatie krijgen hier over.

http://support.microsoft.com/kb/307654

Een herstelopdracht die meestal goed werkt is Chkdsk /p
Dit zorgt er voor dat Windows goed op fouten gecontroleerd wordt en fouten worden herstelt.

Graag even laten weten of het gewerkt heeft

Groet Robin


Hallo Robin,

Bedankt voor je reactie. Ik heb de tekst gelezen in de link die je in je berichtje geplakt hebt.

Helaas lukt het mij niet om bij het opstarten gebruik te maken van de Windows XP cd. Als ik via de BIOS mijn cd-rom speler aanwijs als enige mogelijkheid om vanaf op te starten, geeft hij bij het opstarten aan dat het geen geldig boot device is.

Daarnaast kan ik ook niet in Windows zelf komen. Elke keer als hij bijna is geladen, na de eerder vermelde gebeurtenissen, start de computer zichzelf weer opnieuw op. Ik kan hier dan ook niks in aanklikken of uitvoeren.

Ook wanneer ik naar de Veilig Modus wil bij het opstarten, wordt deze veilige modus niet geladen. Het scherm blijft zwart, met bovenin alleen een liggend wit streepje. Na een tijdje start de pc zich weer opnieuw op.

Mijn grote probleem is dan ook dat ik nergens in kom en wijzingen door kan voeren. Misschien dat jullie nog iets weten?

Alvast bedankt!
 
Hallo Robin,

Bedankt voor je reactie. Ik heb de tekst gelezen in de link die je in je berichtje geplakt hebt.

Helaas lukt het mij niet om bij het opstarten gebruik te maken van de Windows XP cd. Als ik via de BIOS mijn cd-rom speler aanwijs als enige mogelijkheid om vanaf op te starten, geeft hij bij het opstarten aan dat het geen geldig boot device is.

Daarnaast kan ik ook niet in Windows zelf komen. Elke keer als hij bijna is geladen, na de eerder vermelde gebeurtenissen, start de computer zichzelf weer opnieuw op. Ik kan hier dan ook niks in aanklikken of uitvoeren.

Ook wanneer ik naar de Veilig Modus wil bij het opstarten, wordt deze veilige modus niet geladen. Het scherm blijft zwart, met bovenin alleen een liggend wit streepje. Na een tijdje start de pc zich weer opnieuw op.

Mijn grote probleem is dan ook dat ik nergens in kom en wijzingen door kan voeren. Misschien dat jullie nog iets weten?

Alvast bedankt!

Hallo,

Ik heb zelf ook zo'n probleem gehad alleen ik kon toen nog wel booten vanaf mijn XP cd
Alleen ik kon hem toen niet herstellen en niet installeren.
Toen bleek later dat het 1 van de geheugenbankjes kapot was.
Ik raad je aan dit te laten testen bij een computerzaak bij jou in de buurt.
Aangezien de bluescreens aangeven dat het aan je geheugen of hardeschijf zou kunnen liggen.

Groet, Robin
 
Re:

Hoi Robin,

Vandaag mijn computer bij de computerzaak weer opgehaald. Zij geven aan dat mijn hardware in orde is. Zij konden de computer zelfs opstarten, maar wanneer ze gebruik willen maken van de programma's, sluiten deze niet meer af. Wel konden ze bij het opstarten gebruik maken van een cd-rom met daarop linux en linux draaide toen ook vanaf deze cd-rom.

Zij zeggen dan ook dat het aan Windows zelf ligt. Thuisgekomen probeer ik ook de computer op te starten, maar kom ik niet verder dan dat er wordt gecontroleerd op de consistentie van de hardeschijf.

Wanneer ik wil opstarten vanaf de Windows XP cd rom geeft deze aan dat het geen bootable device is. Zodoende kan ik windows niet opnieuw opstarten. Enig idee waarom hij aangeeft dat de windows xp cdrom geen bootable device is?

Groeten,

Hans
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan