Windows XP start niet op (blijft een zwart scherm)

Status
Niet open voor verdere reacties.

chris10

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 jan 2011
Hallo,

Laatst zat ik gewoon op internet en mijn pc kreeg wit beeld en liep vast. Ik heb toen de aan/uit knop ingedrukt tot mijn pc uit ging. Nadat hij uitging wachtte ik een paar minuten en startte hem weer. Maar hij bleef hangen op een zwart scherm. Ik heb al geprobeerd de installatiecd erin te doen maar het heeft geen nut. Als ik op F8 druk reageert hij ook niet. Ik ben ten einde raad...En heb mijn computer nodig (bestanden voor examens)

Mvg,
Chris

Kijk idd eerst even of de Harde Schijf het nog doet, doet hij het nog haal hem er uit en zet de bestanden die je nodig hebt over op een andere pc. Hier heb je wel een speciale kabel voor nodig als het een interne harde schijf is. (weet niet meer hoe de kabel heet)

Ik hoor wel iets bij mijn harde schijf dus denk het wel.

Hoi !

Kan ook gewoon via opstarten van de Hiren's Boot CD, daar kiezen voor Mini-XP.

Nu kun je je HDD gewoon benaderen en 'n back-up maken.

Daarna kun je met dezelfde schijf je geheugen en je HDD testen.

http://www.hirensbootcd.org/

Greetz,

Harry.

opstarten in veilige modus en een herstelpunt uitvoeren... is bij mij ook een keeer gelukt

Ik hoor wel iets bij mijn harde schijf dus denk het wel.

OK, als je bestanden echt belangrijk zijn voor je dan heeft die schijf niets meer in die computer te zoeken. Plaats hem over naar een andere machine maar let wel op de interface; is het IDE(ATA) of SATA, daar zijn wat kabelverschillen.

Je zou ook een externe behuizing voor die schijf kunnen lenen/kopen, maar daarbij moet je wel letten op het punt dat die behuizing het filesysteem van de schijf (FAT32 of NTFS) ondersteunt.

Tot zover het redden van de bestanden.

Probeer nu met een andere harde schijf of er nog iets ge-boot kan worden, maakt niet uit wat (w2000, W98, Linux, XP). Probeer iets te installeren. Als niets werkt of lukten de computer is al wat ouder dan ben ik bang dat je hem maar naar het PCrematorium kan brengen; tenzij je nog geld of tijd in extra onderdelen of onderzoek wilt stoppen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan