Windows XP start niet op.

• Onderwerp starter Onderwerp starter duin1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

duin1

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Windows xp prof. De computer start sinds vanmiddag niet op.Ik gebruik verlengkabel.
Ik krijg steeds de melding: no sign up signal.
Verder start de computer niet op.

Wat kan ik doen/

Janneke:thumb:

Als ik het goed lees dan krijgt de monitor wel spanning, maar start de pc niet op.

Wat bedoel je met verlengkabel, voor de voeding ??van de pc of de monitor.

verlengkabel voor allebei

Ik gebruik de verlengkabel met overspanningsbeveiliging voor de computer,de printer ,monitor en scanner.

Hoor je de ventilator van de voeding draaien, of zie je lampjes branden aan de pc.

lampjes branden

de lampjes rood en groen branden op de PC:thumb:

Ik denk ook dat je te hard aan de kabel van je monitor getrokken hebt. Druk alles eens goed aan.

en als dat ook niet lukt,opstartdiskette?

en als dit ook niet lukt?
Mijn cd-rom gaat ook niet open.Ik hen opstart-cd-rom.
Kan eventueel met paperclip de d rom speler openen.
Is het verstandig om dan de opstart-cd erin te doen.En dan opnieuw opstarten.
Of gaan dan alle programmas en de gegevens de verbindinng verloren?????:thumb:

eerst even proberen wat er aangeraden word,even de kabel van je monitor er af halen en er weer opdrukken en de schroefjes goed aandraaien ook aan de pc kant.

Kan je op een of andere manier een ander scherm aan hangen.

en als ik opstart cd gebruik?

Al het niet lukt,kan ik dan,zoals eerder gevraagd boven,een opstart cd gebruiken eventueel met image cd?
Of is opstart cd voldoende?
Gaan er geen gegevens verloren ,zoals gegevens verbindingen.

alvast bedankt.:thumb:

Je kan altijd proberen te starten met je CD, mits de opstart volgorde in je bios op de juiste volgorde stond. Het is maar de vraag of je er veel mee opschiet als je geen beeld hebt. Als je met de cd ook geen beeld hebt kijk dan wel uit dat je niet toevallig toesen op je toesenbord in toest die rare dingen gaan doen.

nu durf ik hem niet meer op te starten

Als ik zoveel twijfels heb dat er gegevens verloren kunnen gaan,durf ik nu mijn opstart-cd en imageschijf niet te gebruiken!

naar de winkel??

"kan het ook liggen aan verlengkabel met beveiliging overbelasting

Dat de monitor niet opstart is vreemd.Ben naar de computerzaak geweest,daar doet hij het wel.
Kan het ook aan een verlengkabel liggen met beveiliging voor overbelasting.??
Het is een paar keer zo geweest,als ik het rode schakelaartje indrukte van de verlengkabel,dat de stroom in het studenhuis uitviel.:eek:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan