Windows XP start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

goudvis123

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2004
Hallo,

Ik heb mijn computer uitgezet dmv de stekker eruit te trekken. Stom, stom, stom ik weet het, want nu wil hij niet meer opstarten :(

Als ik opstart krijg ik de volgende vermeldingen:

1720 Smart Drive Detects Imminent Failure
Ik kan dan op F1 drukken om opnieuw op te starten.

Dit doet hij en dan kom ik in het menu waarin je kan kiezen tussen:

Start Windows Nornally, Last Known Good Configuration, Safe Mode, Safe Mode With Networking, Safe Mode With Command Prompt

Als ik voor Start Windows Normally of Last Known Good Configuration kies kom ik weer bij 1720 Smart Drive Detects Imminent Failure waar ik dan op F1 drukken om opnieuw op te starten.

Als ik voor Safe Mode, Safe Mode With Networking of Safe Mode With Command Prompt kies, krijg ik eerst een hele lijst te zien met Multi(o)Disk(o)rdisk/Partition\windows\system32\drivers\ en dan een heleboel bestandsnamen. Daarna zie ik weer 1720 Smart Drive Detects Imminent Failure waar ik dan op F1 drukken om opnieuw op te starten.

Ik zit dus in een soort loop. Ik kan wel in de bios.

Weet iemand hoe ik windows XP weer opgestart kan krijgen?

Ik hoor het heel erg graag.

Groeten, Leonie

handmatig systeemherstel misschien nog een optie :thumb: Je kunt ook nog us proberen de schijf aan een andere pc te hangen en dan chkdsk /f te laten draaien op de boot-partitie, Zo niet kun je altijd nog eens kiezen om een repaire te draaien

roel

Hoi,

Bedankt voor de reacties.

De computer waar ik nu op werk heeft geen floppy drive, dus ik kan de executable floppy disk nu niet maken :( Ik heb idd een HP computer.

Hoe kan je een handmatig systeemherstel doen? En hoe kan je een repair draaien?

Hoor het graag.

Groeten, Leonie

hoi,

een repair zit op de windows xp cd (sp2 integraded) stop de cd in de pc en laat um vanaf cd booten. je kunt dan al snel kiezen voor de "r" van repair DEZE MOET JE NIET HEBBEN. Je komt hier dan namelijk in de repair console. Ga nog verder met de install en dan krijg je deze keuze om windows echt te gaan installeren (hier moet je ook kiezen op welke partitie) in dit scherm je de tweede keuze voor de "r" van repair ... deze moet je hebben.

Wat betreft het handmatig systeemherstel leg ik je snel weer uit... daar zal ik straks even aandacht aan geven... heb namelijk maar weinig tijd nou.
ik kom hier dus nog op terug

hoi,

een repair zit op de windows xp cd (sp2 integraded) stop de cd in de pc en laat um vanaf cd booten. je kunt dan al snel kiezen voor de "r" van repair DEZE MOET JE NIET HEBBEN. Je komt hier dan namelijk in de repair console. Ga nog verder met de install en dan krijg je deze keuze om windows echt te gaan installeren (hier moet je ook kiezen op welke partitie) in dit scherm je de tweede keuze voor de "r" van repair ... deze moet je hebben.

Wat betreft het handmatig systeemherstel leg ik je snel weer uit... daar zal ik straks even aandacht aan geven... heb namelijk maar weinig tijd nou.
ik kom hier dus nog op terug

Hoi,

Bedankt voor je antwoord :)

Het is inmiddels gelukt :), duzz ik kan weer bij mijn bestanden :)

Ik heb de harde schijf in een andere computer met xp gedaan (als slave) en windows XP kwam automatisch met chkdsk. Hij heeft een paar errors gerepareerd en daarna deed xp het weer :)

Dus dat is erg fijn :) Bedankt voor alle tips!

Groetjes, Leonie

Laatst bewerkt:
zo daar ben ik weer,

handmatig systeemherstel gaat als volgt:

Start de pc op in de veilige modus ga vervolgens naar:

c:\system volume information ga hier naar de map snapshot. hier staan allemaal mappen met systeemherstelpunten, kijk bij de eigenschappen naar welke datum je terug wilt gaan.

in zo'n map kies je voor details en selecteerd de eerste vijf bestanden te weten:
sam
security
software
system (de belangrijkste)

deze bestanden kopieeren naar de map: system32\config

hier staan die vijf bestanden ook ... deze bestanden moet je voor de zekerheid even renamen .... achter het bestand .old typen.
vervolgens rename je de bestanden die je hebt gekopieerd. Hier moet je namelijk zorgen dat er alleen nog maar het volgende staat:

sam
security
software
system

reboot je pc en klaar is kees

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan