windows xp start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

janp

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2002
Berichten
252
Hallo,
Een kennis van mij heeft problemen met het opstarten van XP. Toen ik ging kijken en de computer inschakelde kwam op het scherm het programma voor opstarten in de veilige modus tevoorschijn (heb echter helemaal niet op F8 gedrukt)
Vervolgens proberen op te starten in veilige modus, daarna veilige modus met netwerkopties, toen veilige modus met opdrachtprompt, laatst bekende configuratie, normale modus, alles niet gelukt. Computer gereset, geen reactie: de computer start weer op, het windows logo verschijnt, verdwijnt en op het scherm staat de tekst "no signal", verdwijnt en het scherm met de diverse opstartopties verschijnt weer. En dat gaat zo maar door.
OEM versie en op mijn vraag of er herstelschijven aangemaakt waren, kreeg ik alleen maar een verwonderde blik. Computer is va +/- 2004.
wie weet er voor dit probleem een oplossing? (Heb wel herstelschijven van mijn xp, kan ik die ook gebruiken om eventueel te repareren?)
Jan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste Jan,

De bios start wel op zo te lezen, maar wanneer XP het over moet nemen gaat het fout.

Jouw recovery disc zal niet helpen, want die is specifiek voor jouw pc bedoeld, dus met drivers voor jouw moederbord en dergelijke.

Wat je wel kunt proberen is een originele xp installatie cd draaien en daarvan de herstel-functie gebruiken.

Mocht dat ook niet werken, dan vrees ik dat er een clean install moet worden gedaan.

Na de clean install meteen een backup maken van de hele C-schijf. Mochten er ooit weer problemen voorkomen waarbij alles opnieuw erop moet, dan kwak je in 1 moeite die backup met alle progs en instellingen weer terug.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groet Chris
 
hallo Chris,

Bedankt voor je antwoord. Ik heb in het hele verre verleden ooit een (niet-legale) Windows XP gebruikt. Heb de cd nog liggen en wil proberen of ik van daaruit het probleem met de herstelfunctie op kan lossen. Ik weet niet of het lukt, maar laat het wel weten.
Jan
 
Hoi..

Evt volgens de volgende stappen:

Opstarten vanaf de Win XP-CD, kiezen voor R(eparatie), de herstelconsole gebruiken: http://support.microsoft.com/kb/307654/nl (scrollen naar: de herstelconsole gebruiken).

Achter de prompt trommel je: chkdsk /r , gevolgd door "Enter".(let op spatie voor de /R)

Wacht tot dat proces is afgelopen.

Daarna nog:

fixboot

fixmbr

Exit. (alle gevolgd door "Enter").
 
Hallo Frank, bedankt voor je re, tot en met chkdsk /r was mij bekend

alleen fixboot - fixmbr - Exit niet.

vandaag geen tijd meer, maar morgenvroeg ga ik het proberen te herstellen.

Gr. Jan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Okidoki.

Dan nog een verzoek als moderator:Je hebt een link in je bericht staan.Dit is niet toegestaan.(ivm commerce)
In je eerste bericht heeft een collega moderator al de link verwijderd.Bij deze het verzoek aan je om de link te verwijderen.(bericht aanpassen):thumb:
 
Link verwijderd en nu graag niet meer plaatsen.
Heeft niks te doen met topic !!
Dank je wel.....
 
allemaal nogmaals bedankt voor de reacties.
Na nog wat speurwerk er achter gekomen dat de harde schijf kapot was. Helaas voor mijn kennis was er niets meer te redden.
gr. Jan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan