Windows Xp start niet - Zwart scherm, geen biepjes.

Status
Niet open voor verdere reacties.

sunnyside

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2006
Mijn systeem start niet meer, Is een desktop van Fuji-siemens. Als ik met de opstartknop opstart is er helemaal niets te zien (ook geen biebjes). Dit is de knop die je langer ingedrukt moet houden om de computer uit te zetten. Als ik daarentegen de aan/uitschakelaar uit en weer aan zet zie je heel even het fuji logo en daarma ook niets (zwart scherm).

Windows start dus niet op.

Wie weet raad?!

Ik meen dat er XP gewoon (niet prof) op staat.
Kan ik opstarten met een XP CD zonder alles kwijt te raken?

NB: computer was wel iets trager de laatste dag(en). Heb een firewall (zonealarm meen ik) en een virus scanner (AVG).

Carlo

Titel aangepast, de caps-lock mag je wel uit laten.;)

Je kan gewoon van de XP-cd opstarten. Daarna kom je in een menu en hier moet je dan Herstellen kiezen.

systeem start niet op ook niet vanaf de XP CD!

Als ik de XP (Home) CD er in doe krijk ik nog wel de vraag "press any key to continue" en daarna "setup is checking your computers harware configuration". Daarna blijft scherm donker (ook geen cursor meer). Ik kan dus ook niet van de XP-cd opstarten. Systeem is zo door als een pier. Wie weet raad?

waarom kan ik niet opstarten vanaf de XP cd??

Zie bovenstaand. Ik kom niet in hte menu waar ik kan kiezen voor herstellen. Wiet weet raad?

Kast openmaken en controleren of alle ventilators draaien speciaal die van de processor!

Kast openmaken en controleren of alle ventilators draaien speciaal die van de processor!

Dank voor tip. Ik heb gekeken. Ventillator zit denk ik onder de voeding. Zie ik niet maar ik voel wel dat ie draait... Ik heb net mijn oude harddisk er in gezet in plaats van de huidige. Dan doet systeem het wel! Het ligt dus aan de harddisk. Die is vrij nieuw (2 maanden).

Ik kan nog bedenken dat de XP CD rom niet goed is. Er staat op alleen geschikt voor HP. Dan moet ik een 'universele 'versie regelen.

Advies welkom

doet het weer. Heb oude harddisk er in gezet. Toen werkte systeem. Bij terugzetten harddisk werkte e.e.a. weer! Hopenlijk voor langer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan