Windows XP start op tot logo en reboot (loop)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark19

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Berichten
470
Ik heb een pc welke een aantal dagen nog probleemloos functioneerde.
Ik heb toen Mcafee virusscanner verwijderd en AVG free geinstalleerd.
Na reboot functioneerde de pc ook nog naar behoren.
Toen ik de volgende dag de pc opstarte kwam deze niet verder dan het F8 menu.
Welke keuze ik nu ook maak, de pc start door tot het windows logo en komt dan weer direct in het F8 menu terug.
Ik heb getracht met Hiren's Boot cd en Spyware remover de pc te scannen maar dit mocht niet baten. Geen Spyware aangetroffen.

Heeft iemand een tip hoe ik dit probleem op kan lossen?

Bij voorbaat dank voor uw reactie \ advies !!

Mvrgr. Mark
 
Bedankt voor je snelle reactie vanschagen !!

Ik kom helaas niet in de veilige modus. Zodra ik de optie veilige modus kies en door laat starten, komt ook even het windows logo in beeld (1 seconde) en komt ie weer in het F8 menu terug.
Ik heb diverse storingen met pc's meegemaakt waarbij de pc in zijn geheel opnieuw opstarte maar zoals deze (waarbij hij telkens in het F8 menu terug komt) nog nooit.

Wat zou ik nog meer kunnen proberen om het systeem weer werkend te krijgen?
 
Als je toch over een Hirens CD beschikt, zou je even vanuit de MIni XP via de verkenner je schijf kunnen bekijken opf er misschien vreemde zaken op je C: staan (of juist niet zoals bv ntloader)
Misschien dat je opstartbestanden beschadigd zijn en dan laadt hij soms ook alleen nog het logo.
 
Bedankt voor je reactie Buick. Ik heb de bestanden ff bekenen maar heb geen bijzonderheden gezien.
Ik heb zojuist via de Windows cd opgestart en krijg dan tijdens het opstarten een blauw scherm met de volgende tekst:

Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.

Ik heb voor het gemak een foto van het scherm gemaakt en deze bijgevoegd.
Er staat ook iets bij over pci.sys

Ik hoop dat een van jullie mij nu een stapje verder kan helpen.

IMAG1269.jpg

Bij voorbaat dank !!
 
Bedankt voor je reactie edmoor.

Ik heb nog ff op de Microsoft support pagina die jij aan gaf gekeken maar heb uiteindelijk toch besloten om eerst met Hiren's Boot CD Mini Windows XP en verkenner de bestanden die ik wilde bewaren gebackuped en daarna XP opnieuw geïnstalleerd.

Nogmaals bedankt voor je advies !

Mvrgr. Mark
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan