Windows XP starten geeft altijd foutmelding dat vorig opstarten niet is gelukt

Status
Niet open voor verdere reacties.

RoelK

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2012
Hallo iedereen,

Zoals de titel al zegt geeft mijn computer (nu al een lange tijd) een foutmelding tijdens het opstarten dat het vorige opstarten niet is gelukt en dan kan je kiezen of je in safe mode of in normale mode wilt starten. Windows werkt verder nog correct en het vorige opstarten is gewoon goed gegaan.
Er is niks vreemds te vinden in boot.ini. Ik heb gescand op malware met mbam, maar dit gaf ook geen oplossing. Ik heb bij opstartopties gekeken, maar ik kan herstelopties weergeven menu niet in weergaven tijd veranderen (30 seconde is het nu). Systeemherstel is niet mogelijk omdat dit probleem al te lang daarvoor bestaat.

Wie weet de oplossing?

Alvast bedankt,
Roel

Wanneer heb je voor de laatste keer de harde schijf onderhouden?
1. Is er nog minimaal 20% vrije schijfruimte op de harde schijf?
2. Laat de schijfcontrole eens lopen (eigenschappen van de harde schijf , 2e tab van links alle twee opties aanvinken. Computer shut down laten doen. Vervolgens opnieuw opstarten. Dat programma kan uren duren.

3. Defragmenteer de harde schijf.

Ik denk dat je bij punt 1 al faalt.

Op punt 1 faalt de computer niet meer, ik zal de laatste 2 dingen nog is uitvoeren!

Edit: Ik heb de andere twee dingen ook laten uitvoeren en helaas zonder resultaat! Weten jullie verder nog iets?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan