Windows XP stopfout

• Onderwerp starter Onderwerp starter jjw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jjw

Meubilair
Lid geworden
19 jul 2002
Bij mijn moeder staat een uche Packard Bell pc met windows XP, helaas geeft deze nu een stop fout melding bij het opstarten, geen foutmeldingsnummer of uitleg alleen maar dat Windows een ernistige fout heeft gemaakt en dat hierdoor het opstarten word onderbroken.

Herstart help niet dan blijft de pc dezelfde melding geven.

Iemand enig idee hoe ik hier om heen kan zeilen zodat hij wel opstart en ik daarna mischien fouten kan gaan opsporen.

grtjs jjw

Packerd ellende

ik ga morgen naar haar toe maar ik had haar net aan de lijn en ze zegt mij dat dat het enigste is wat er wordt vermeld bij opstart.

Vreemd want over het algemeen verteld windows wel welke fout er gemaakt is of een meldings nummer zodat je zou kunnen terug zoeken.

Veilige modus ga ik dan ook morgen proberen.

Dus helaas voor nu is dat inderdaad het enigste wat ik weet maar mischien dat er mensen waren die zoiets ook eens sporadis meegemaakt hebben met XP, ze zetten hem gister gewoon keurig uit en heeft onlangs niks geinstaleerd, alles draaide redelijk.
geen internet dus geen virussen.

grtjs jjw

Wanneer je daar bent denk aan de systeem herstellen optie en eventueel systeem herstel met de XP cd.

Succes.

Probleem

Ze heeft hem bij de Block gekocht, helaas is ze daar een beetje bedonderd in mijn ogen, er zitten geheel geen herstel mogelijkheden bij qua cd of flop, ja een flop die helemaal niets doet, voor de rest helemaal niks.
Ze hadden haar wijs gemaakt dat als je de flop er in doet en dan opstart de pc er zelf voor zorgt dat hij helemaal weer de oude wordt.
Ik heb het geprobeerd maar er verschijnen drie regels tekst en allemaal in het frans.
Ik haal daar alleen maar uit op dat de flop niet doet wat hij zou moeten doen.

helaas.

systeem herstel is wel een goede maar eerst dan maar eens kijken of we hem weer aan de praat kunnen krijgen.

grtjs jjw

Packard Bell

het de Block verhaal zal ik jullie sparen, dat was echt een drama.

De pc doet het inmiddels weer, ook al is het niet helemaal zoals Meneer Microsoft wil maar een frisse nieuwe installatie was zeer nodig.

De pc draaide al met wat probleempjes maar voor de rest voor wat zij ermee wil doen erg goed.

Nu was er iets geinstaleerd wat na opstarten zeer hard de pc liet crashen, het zou gaan om het spel LORD OFF THE RINGS en na een nieuwe opstart gaf de pc keurig aan dat er een beschermings fout was ontstaan en dat er waarschijnlijk onlangs geinstaleerde onderdelen eerst verwijderd moesten worden.

Probleem, ik kan met een opstart flop niet op ntfs kijken, gelukkig vond ik net een flop waarmee ik dat wel kan maar bij m'n moeder heb ik gewoon lekker een nieuwe installatie gedaan.

Wel bedankt voor alle hulp.

grtjs jjw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan