Windows XP straat kan alleen opgestrat worden in veilige modulus

Status
Niet open voor verdere reacties.

eus18

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2008
Berichten
175
Op mijn Toshiba laptop heb ik Windows XP als besturings systeem staan.
Sinds woensdag kan ik het systeem alleen nog maar in veilige modulus opstarten.
Als ik het systeem gewoon opstart dan krijg ik heel even het vertouwde overzicht beeldschrem te zien waarna er vervolgens heel even een blauw scherm verschijnt met allemaal tekst. De inhoud hiervan kan ik niet lezen opdat het zo snel weer verdwijnt.
In de veilige modulus kan ik, afgezien van de beprekingen die er hierin zijn, gewoon werken. Internet ontvangst gaat ook.
Heeft iemand een idee wat het kan zijn en hoe het opgelost kan worden.
Heb het systeem al laten checken met CCleaner en Registry Mechanic.

Alsvast bedankt.

Eus18
 
Wat zegt "apparaatbeheer" van je systeem? (kruizen en of cirkels met uitroeptekens erin?)

Daarnaast kan je het automatisch opnieuw opstarten uitschakelen door in het configuratiescherm naar 'systeem' te gaan, dan naar 'systeembeveiliging', dan naar 'geavanceerd' en vervolgens naar 'Opstart -en herstelinstellingen'. Daar haal je onder systeemfouten het vinkje weg bij 'automatisch opnieuw opstarten'. Een volgende keer dat het gebeurt is het hele BSOD leesbaar en kun je de foutmelding noteren.
 
Laatst bewerkt:
apparaat beheer

Hallo gast0225

Heb net automatisch opstart uitgeschakelt.
Waar kan ik apparaat beheer vinden?

Gr. eus18
 
Er staan nergens kruizen of cilkels.
Wel ben ik vergeten te vermelden dat ik bij het afsluiten in veilige modulus de melding krijg dat het programma "sample " niet reageert

Gr eus18
 
Noteer svp de foutmelding van het blauwe scherm. Handig is misschien om een digitaal plaatje te maken en dat hier als bijlage te posten (scheelt je een heleboel typen en voorkomt dat je gegevens -lettertjes-cijfertjes- verkeerd overneemt)

Lees ook dit even, m.a.w. dit programma deïnstalleren: Intel ProSet
 
Laatst bewerkt:
Helaas kan ik geen digitaal plaatje maken van het blauwe scherm.
Daarnaast heb ik gebrobeert om de Intel Pro software, gerelateerd aan het "sample "probleem, te verwijderen maar dat lukt niet in veilige modulus.

Hierbij het blauwe schrem:

Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet, moet u de computer opnieuw opstarten. Als het schrem nogmaals wordt weergegeven, kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren:

Controleer of alle nieuwe hardware en software op de juiste wijze is geinstalleerd. Is dit een neiuwe installatie, vraag de leverancier dan of er neiuwe windows-updates zijn die u nodig hebt.

Als de problemen zich blijven voordoen, dient u alle nieuwe hardware en software te verwijderen of uit te schakelen. Schakel BIOS-geheugenopties zoals caching of het maken van schaduwkopieen uit.

Als u voor het verwijderen of uitschakelen van onderdelen de veilige modus moet gebruiken, dient u de computer opnieuw op te starten, op F8 te drukken om de geavanceerde opstratopties te selecteren en vervolgens de veilige modulus te kiezen.

Technische informatie (mogelijk in het Engels):

*** STOP: 0x000000D1 (0x53190049,0x00000002,0x00000000,0xF658F678)

*** w22n51.sys - Address F658F678 base at F656B000, DateStamp 3ff54d71

Bezig met starten van de fysieke geheugendump
De fysieke geheugendump is voltooid.
Neem contact met de systeembeheerder of de afdeling Technische ondersteuning op voor hul


Er staat verder dat ik F8 moet indrukken. Kan het zijn dat dat bij mij F6 is?
Ik vermoed dat het iets is met de Intel Pro wireless software.
Is het mogelijk deze in veilige modulus te verwijderen of te upgraden.

Gr. Eus18
 
Klik dit zou een oplossing kunnen zijn
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Even een korte reactie mijnerzijds. Het komt de laatste tijd weer vaker voor en ik wil men toch even op een gedeelte uit de regels wijzen !

Geef geen "kale" links als antwoord, omschrijf op zijn minst wat er op de betreffende pagina te vinden is en waar precies naar gekeken dient te worden. Is de site in een andere taal dan Nederlands? Vermeld dit dan ook even.
 
@topic-starter: Hier de nieuwste driver-software, even wat specifieker dan de link van gast0225.

@gast0225: No offense.

@topic-starter: Als je ons nu vertelt dat je de origineel geïnstalleerde driver-software niet kan verwijderen in Veilige modus, dan moet je dáár ons even wat over vertellen, want deïnstalleren had (in principe) gewoon moeten lukken.
Alleen het installeren van (driver-)software kan niet in Veilige modus.

Alternatieve methode die je kunt proberen is het uitschakelen van de draadloze netwerkkaart in Apparaatbeheer. Dan testen of je XP weer in 'normale' modus kunt opstarten en dan de Intel software (proberen) verwijderen. Daarna de software installeren die ik hierboven gelinkt heb.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
De link werkt niet meer.
Kan het zijn dat deze verouderd is?

Gr. Eus18
 
De link werkt niet meer.
Kan het zijn dat deze verouderd is?

Gr. Eus18

Lees even mijn posting. Daar staat de link in. Ik vermoed dat je gereageerd hebt voordat je mijn posting hebt kunnen zien/lezen.

Tijs.
 
Ik krijg melding:

De systeembeheerder heeft het systeem zodanig ingesteld dat deze installatie niet kan worden uitgevoerd

Kan dit te maken hebben met het feit dat ik in veilige modulus werk??

Gr Eus18
 
Heb het draadloze netwerk uitgeschakelt. Systeem werkt nu weer.
Vermoedelijk probleem in software.
Ga dat aletr checken.

Bedankt voor jullie hulp tot nu toe.

Gr. Eus18
 
Vermoedelijk? Nee, daar waren we vanochtend (om 10.34 uur) al uit waar het probleem zo'n beetje zat.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan