windows XP, tekst bevat een lijn.......

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jafje

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2006
Berichten
12
Beste mensen die er verstand van hebben.
Ik zit momenteel aan mijn scriptie te werken die ik volgende week moet inleveren. Nu heb ik het voor elkaar gekregen om een in Windows XP een aantal lijnen te krijgen die ik er niet uit krijg. Het is gebeurt doordat ik een streep zette onder een tekst, deze lijn - - - - (langs het getal nul) en deze spatiede en op het einde van de zin gaf ik deze een enter en ik kreeg een doorgetrokken lijn en deze krijg ik er met geen mogelijkheid uit, deze staat er nu 10 keer in. Op de pagina waar deze staat kan ik de tekst ook niet copieren, want als ik deze weer plak komt de lijn weer terug. Ik heb de ICT van mijn werk er al naar laten kijken maar ook heb lukt het niet.

Wie oh wie kan een oververmoeide student helpen? Dank je wel alvast!
 
Laatst bewerkt:
gebruik je word voor je tekst ??
 
dan heb je in word waarschijnlijk de onderstreep functie aangezet.
heb je daar al naar gekeken.
dat kan bij lettertype en dat kan boven in je werkbalk dat je daar de letter met het streepje hebt ingedrukt.
Kijk daar eerst eens na.
 
Ik heb even zitten zoeken voor je want ik ken dat probleem, het maakt je gek ;)
Wat ik dus net heb gedaan is het volgende, Klik in Word op Opmaak dan AutoOpmaak en dan op Opties en ga naar tabblad AutoOpmaak en haal het vinkje weg bij "Gewone tekens vervangen door Symbolen. Ga nu naar tabblad AutoOpmaak tijdens typen en doe daar hetzelfde.
 
Ik denk inderdaad dat het dat is maar hoe krijg ik de lijn er dan uit? Ik heb het op standaard ingezet maar de lijn blijft staan.

Er staat 11 pt onder: (enkel, auto 0,75 pt lijndikte)
 
Hoi Michel,

Ik heb je stappen gevolgd maar ik heb geen vakje "gewone tekst vervangen door symbolen". Ik heb daar 8 opties, 2 bij toepassingen en 6 bij vervangen maar bovenstaande staat er niet bij,

fijn dat je even meedenkt!
 
Bij staat dat als vierde optie onder de kop vervangen. Welke opties staan er bij jou onder Vervangen?
 
Nog ergens iets gevonden. Ga met je cursor daar staan waar de lijn begint. Dus als je bv. iets getypt heb "blabla" en hierna begint de lijn ga je met je cursor bij "blabla" staan hou dan dan de Ctrl-toets en ingedrukt en druk dan op de Z.

ps. Ik moet nu werken dus ik lees morgen wel of het opgelost is. Succes.
 
Bij mij staat als vierde bij vervangen; afbreekstreepje -- door gewone streep.

Je laatste optie heb ik ook geprobeerd maar ook dit mocht niet baten, volgens mij ontbreekt er ook een letter na de "en" Of niet?
 
als ik met de opmaak aan de gang ga en deze door standaard vervang dan klimt de lijn omhoog in de tekst, Het is zo frusti..........
 
Jafje zei:
volgens mij ontbreekt er ook een letter na de "en" Of niet?
Ja je heb gelijk, zie hieronder Ctrl+Z dus. Je moet je cursor wel na het woord zetten en dan Ctrl+Z intoetsen. Is het mogelijk om het bestand hier neer te zetten of is het te persoonlijk/geheim?
 
Laatst bewerkt:
Bij de paperclip staat een stuk tekst waar een aantal strepen in staan, het duurde even doordat ik het gehele bestand wilde sturen maar dat was te groot
 

Bijlagen

  • stuk met streep.doc
    24 KB · Weergaven: 34
Ga met de cursor naar het begin van de regel onder de streep. Vervolgens met de backspacetoets teruggaan totdat de tekst zich aansluit bij het laatste stuk tekst van de alinea daarboven. De lijn is dan weg. Vanaf die positie twee keer Enter en de tekst staat weer in originele positie, maar dan zonder lijn.
 
Dank je wel! Hoe heb je het nu gedaan? Dan kan ik de rest ook nog zelf "even" doen want dit was maar 1 pagina.

ik ben "blij" dat het niet zo simpel was....anders voel ik me ook zo....
 
Eigenlijk zoals ik eerder zei, via AutoOpmaak. Bij AutoOpmaak staat ook nog een tabblad "AutoOpmaak tijdens typen" en bij "Toepassen tijdens typen" heb ik het vinkje weggehaald bij "Randen" wel even de tekst selecteren. Het is een beetje proberen en uitvinden. De ene lijn gaat wel weg met Ctrl+Z de ander weer niet, de ene gaat wel weg met Backspace de ander weer niet, even proberen dus. Succes, lukt het niet, meld het dan even. Ik begrijp dat de rest van de tekst niet voor andere ogen bestemd zijn. Als je met een deadline zit mag je het bestand ook opsturen via mail en dan haal ik het weg. Maar zoals eerder gezegd, dat bepaal je zelf.
 
Michel,

Je bent een held! Het is gelukt en ik kan weer rustig slapen en mijn scriptie gaan inleveren,

dank Joyce
 
Mooi zo. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan