Windows XP terug installeren lkt niet!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bono463

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2009
Hallo,

Ik wil XP er terug opzetten maar het lukt niet.
Heb een PC van Fujitsu Siemens(Scaleo T) en die loopt heel traag,
en soms reageren programma's helemaal niet.
Dus ik wou Windows Home Edition terug installeren met de Recovery Cd wat er bij zat maar het lukt niet.
Ik start de pc op met de cd in de drive en op een gegeven moment moet ik op eender welke toets drukken en dan start hij van de cd op,na enkele minuten krijg in dan de Windows XP Home Edition setup en moet ik verder klikken en wordt er dan gevraagd of ik de schijf in partities of in een geheel wil zetten,zet hier dan in 1 geheel en druk dan verder,
krijg dan de melding:
uw systeem wordt nu geconfigureerd.deze procedure kan enkele minuten duren.
Heb hem al een paar keer geprobeerd en telkens blijft hij hier hangen,heb hem zelfs de ganse nacht op laten staan.

Kan iemand mij helpen,want heb hier al op helpmij.nl gekeken maar veel ken ik er niet zo van.

Alvast bedankt

Hallo,

Ik wil XP er terug opzetten maar het lukt niet.
Heb een PC van Fujitsu Siemens(Scaleo T) en die loopt heel traag,
en soms reageren programma's helemaal niet.
Dus ik wou Windows Home Edition terug installeren met de Recovery Cd wat er bij zat maar het lukt niet.
Ik start de pc op met de cd in de drive en op een gegeven moment moet ik op eender welke toets drukken en dan start hij van de cd op,na enkele minuten krijg in dan de Windows XP Home Edition setup en moet ik verder klikken en wordt er dan gevraagd of ik de schijf in partities of in een geheel wil zetten,zet hier dan in 1 geheel en druk dan verder,
krijg dan de melding:
uw systeem wordt nu geconfigureerd.deze procedure kan enkele minuten duren.
Heb hem al een paar keer geprobeerd en telkens blijft hij hier hangen,heb hem zelfs de ganse nacht op laten staan.

Kan iemand mij helpen,want heb hier al op helpmij.nl gekeken maar veel ken ik er niet zo van.

Alvast bedankt

Het lijkt erop dat de cd beschadigd is.
Probeer het eens met een andere XP Home cd. Ik neem aan dat je een productkey van Windows hebt? die heb je in elk geval wel nodig.
de drivers die je later nodig hebt haal je van de andere meegeleverde cd af.
Dit moet lukken!!

Grt. Bert

sorry dat ik nu pas reageer,
heb een andere xp cd,maar als ik deze wil installeren zegt hij wel dat dit een oudere versie is van xp,geeft dit problemen?
Want als ik de setup doe krijg ik op een gegeven moment als gevraagd wordt of ik windows wil installeren op de c schijf de melding dat er al een andere versie van xp op staat en dat dit voor problemen kan zorgen.
Moet ik eerst formateren en hoe doe ik dit?

Groetjes,
Benny

Tijdens de installatie moet je de oude partitie verwijderen en dan weer een nieuwe maken, anders gaat het inderdaad fout.
Lees goed de instructies op het scherm en dan moet het lukken.
Let wel op dat je nadat de installatie gedaan is je eerst even alle updates installeert via Start-Alle programma's en Dan Windows Update.
Tevens zal je tegenwoordig je nieuw geïnstalleerde versie moeten activeren (registreren hoeft niet)
Veel suc6 ermee.

gr. Bert:thumb:

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb xp met een andere cd-rom geinstalleerd,
maar nu gaat mijn internet niet meer,
heb een router van topcom en ik kan wel op internet met de laptop en de playstation 3,
maar ik kom er niet op met de pc.
De router is met de kabel aangesloten op de pc,
heb al naar euphony gebeld maar daar zieden ze dat ik op internet kon want ze zagen dat,en ze zeiden dat ik de lan-instellingen moest veranderen!!!!

Toch al bedankt voor je hulp,
groetjes,
benny

krijg je wel een ip-adres toegewezen?
Start - uitvoeren - commando "cmd".
Dan intikken "ipconfig" (zonder aanhalingstekens.)
Daar kan je zien og je een ip adres hebt gekregen.
Dit moet in dezelfde range lippen als het ip adres van je gateway!!!!!
Zo niet??? Kijk dan eens bij de apparaatbeheer of de netwerkkaart goed is geïnstalleerd.
Mogelijk is de driver van je netwerkkaart niet geïnstalleerd.

Kies in dat geval voor stuurprogramma installeren en doe de drivers- cd die bij je pc is geleverd erin.

zoiets moet het wel zijn.

Gr. Bert

Hallo Suvoko,

Het klopt,ik had de driver nog niet geinstalleerd.
Heel veel bedankt voor je hulp.
Zonder je hulp was het me niet gelukt.

Groetjes,
Benny

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan