Windows xp update

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lukev3

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2001
Hallo,

Als ik mijn laptop opstart krijg ik de melding dat windows-update niet is ingeschakeld. Als ik deze vervolgens inschakel en de windows opnieuw opstart, heeft hij zichzelf weer uitgeschakeld. Als ik handmatig naar de windows update site ga krijg ik de volgende melding:

http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/default.aspx?ln=nl

Als ik deze stappen volg zoals microsoft ze aangeeft, is het probleem opgelost maar als ik dan weer opnieuw opstart is het probleem weer terug.

Wie heeft er een oplossing voor dit probleem?

Grt Luke

Op de link die je geeft zie ik geen stappen, maar de mogelijkheid om te updaten.....

Als je bij Systeemeigenschappen>Automatische Updates...het vinkje weg haal,en zet op Updates Downloaden maar ik bepaal wanneer de Updates worden geinstalleerd

Beste bandit123, dit lost mijn probleem niet op.

De link die ik gaf en dus niet laat zien wat ik zie, geeft bij mij dit aan:

De site kan niet doorgaan omdat een of meer van de volgende Windows-services is uitgeschakeld:

Automatische updates (waarmee essentiële updates voor de computer worden gezocht, gedownload en geïnstalleerd).
Intelligente achtergrondsoverdrachtservice (waarmee updates sneller worden gedownload en opnieuw worden gestart als het downloadproces is onderbroken).
De service Event Log (waarmee updateactiviteiten worden vastgelegd, zodat eventuele problemen kunnen worden opgelost). Zorg dat deze services zijn ingeschakeld:
1. Klik op Start en vervolgens op Uitvoeren.
2. Typ services.msc en klik vervolgens op OK.
3. Dubbelklik in de lijst met services op Automatische updates.
4. Selecteer in de lijst Opstarttype de optie Automatisch en klik vervolgens op Toepassen.
5. Controleer of de status is ingesteld op Gestart. Als de status is ingesteld op Gestopt, klikt u op de knop Starten.
6. Dubbelklik in de lijst met services op Intelligente achtergrondsoverdrachtservice.
7. Selecteer in de lijst Opstarttype de optie Handmatig en klik vervolgens op Toepassen.
8. Controleer of de status is ingesteld op Gestart. Als de status is ingesteld op Gestopt, klikt u op de knop Starten.
9. Dubbelklik in de lijst met services op Event Log.
10. Selecteer in de lijst Opstarttype de optie Automatisch en klik vervolgens op Toepassen.
11. Controleer of de status is ingesteld op Gestart. Als de status is ingesteld op Gestopt, klikt u op de knop Starten.

Als ik deze handelingen opvolg krijg ik bij de volgende keer dat ik windows opstart, gewoon weer dezelfde melding dat automatische updates staat uitgeschakeld.

Nog suggesties?

alvast bedankt voor de hulp!

Luke

Ik bedoe als onderstaande

MyScreenHunter.jpg

JA! Heel erg bedankt Lange Pier! Die fix heeft het opglost voor mij :cool:

De rest ook bedankt voor jullie tijd :thumb:

Grt Luke

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan