Windows XP updates verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ullie2

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2010
Ik probeer wat plaats vrij te maken op mijn harde schijf, want er is nog maar 1,5 GB vrij van de 60.

Was via Google aan het zoeken of de Windows XP updates mocht verwijderen en zo kwam ik op dit forum terecht.

Adhv een oud topic
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?p=3303968#post3303968
heb ik al in de map c:\WINDOWS\ de mappen die beginnen met $ en het woord uninstall bevatten verwijderd.
Dit zijn de verborgen/gecomprimeerde mappen die de deïnstallatie-informatie bevatten van de hotfixes.

Moest dan ook CCleaner downloaden. Dit is gelukt, maar de beveiligingsupdates en hotfixes die ik hiermee moest verwijderen staan niet tussen de software lijst?
Is dit belangrijk om toch te doen?
Alvast bedankt.

Beveiligingsupdates en hotfixes moet je uiteraard NIET verwijderen!!!

Beveiligingsupdates en hotfixes moet je uiteraard NIET verwijderen!!!

De mappen met $ en uninstall heb ik verwijderd en zo 600MB vrijgekregen. Alles werkt nog goed.
Maar je moest met CCleaner nog iets verwijderen en dat lukt niet?
Maar dat is dus niet nodig?

Met Ccleaner kun je je PC opschonen door simpelweg op opschonen te klikken.

Hoe ik altijd een paar GB vrij maak is door bij schijfopruiming de herstelpunten op de laatste na te verwijderen.

Goedemiddag,

Misschien wordt het eens tijd om er hd bij te zetten anders blijf je dit elke keer moeten doen en daar bij een gig is de moeite ook niet op de 60 gig die je hebt ik zou een hd overwegen.

Goedemiddag,

Misschien wordt het eens tijd om er hd bij te zetten anders blijf je dit elke keer moeten doen en daar bij een gig is de moeite ook niet op de 60 gig die je hebt ik zou een hd overwegen.

Sorry hoor, maar ben een echte leek. :o
Een externe harde schijf heb ik. Maar alles van documenten staat daar op. Weet niet wat ik er nog meer kan naar verplaatsen, want op die harde schijf heb ik nog plaats zat.

Rechtermuisknop op je schijf -> Eigenschappen -> Schijfopruiming -> Meer Opties -> Systeemherstel

Je raakt hiermee alle systeemherstellen kwijt behalve de nieuwste! Weet dus zeker dat je dit doet.

Hoi,

Ja ik weet niet wat je er allemaal op hebt staan maar win xp is zelf is nooit 50 gig dus zou ik eens goed kijken wat er allemaal op de hd bevind

Inderdaad... heb hier W7 en XP dual boot en XP neemt maar 3GB in beslag.

Rechtermuisknop op je schijf -> Eigenschappen -> Schijfopruiming -> Meer Opties -> Systeemherstel

Je raakt hiermee alle systeemherstellen kwijt behalve de nieuwste! Weet dus zeker dat je dit doet.

Heb het systeemherstel net gedaan, maar dat gaf geen resultaat? Nog steeds 2,34 vrij

Blijkbaar stond systeemherstel niet aan, defragmenteren al eens geprobeerd? Wordt je PC ook nog sneller van ook nog.

Rechtermuisknop op schijf -> eigenschappen -> extra -> defragmenteren

Hoi,

Ja ik weet niet wat je er allemaal op hebt staan maar win xp is zelf is nooit 50 gig dus zou ik eens goed kijken wat er allemaal op de hd bevind

Amai, win xp is dus niet groot.
Er staan wel wat programma's op zoals Nero enzo, maar niets van spelletjes.
Heb al veel zitten kijken tussen de lijst van Software verwijderen, maar weet niet wat ik kan verwijderen. En als ik al iets kan verwijderen dan is dat helemaal geen groot bestand....

Blijkbaar stond systeemherstel niet aan, defragmenteren al eens geprobeerd? Wordt je PC ook nog sneller van ook nog.

Rechtermuisknop op schijf -> eigenschappen -> extra -> defragmenteren

Heb dit in het verleden al wel gedaan, maar ben het toch nog eens aan het doen.
Ik heb wel maar 6% schijfruimte vrij en kreeg de melding dat er 15% nodig is om het naar behoren te doen. Maar heb het nog gestart.
Hoop dat het toch lukt ...

Hoi,

Hier op een xp prof en is ongeveer 13 gig groot dus ik kan vanaf hier niet zien wat je allemaal erop hebt staan maar als het geen games zijn dan blijft er eigenlijk weinig over laten we voor nero beveiliging etc ook eens 12 gig nemen dan hou je nog 35 gig over dus vreemd .

Mijn XP pro is 1 dag oud en bevat alle updates, dus redelijk betrouwbaar qua grootte :d

Hoi,

Hier op een xp prof en is ongeveer 13 gig groot dus ik kan vanaf hier niet zien wat je allemaal erop hebt staan maar als het geen games zijn dan blijft er eigenlijk weinig over laten we voor nero beveiliging etc ook eens 12 gig nemen dan hou je nog 35 gig over dus vreemd .

Zou ik er een print screen van kunnen laten zien, zodat je mss zou kunnen kijken wat ik er af mag doen?

Tuurlijk kan dat, gewoon als bijlage toevoegen of uploaden via www.plaatjesupload.nl

En haal er nog maar is 4 of 3GB swapfile vanaf.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan