WINDOWS XP vaak vast of blauw scherm. met geluid afspelen.....

Status
Niet open voor verdere reacties.

bisopn

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2008
Berichten
642
als ik in windows xp ben ingelogt, en muziek aanzet. (maakt niet uit op welke pagina). dan krijg ik vaak een blauw scherm.
ik heb de virusscanner laten scannen op virus, en adaware latrn scannen op spyware n adware, dit heeft wel WAT gevonden, maar nog heb ik probleem dat die pc vaan vast loopt.
ik krijg in het blauwe scherm de melding, Foutcode
STOP: 0x0000007F (0x00000000 0x00000000 0x00000000 0x00000000)
ik gebruik geen norton, ik heb de virusscanner not32. en het programma windows care.
toen ik windows voor het eerst opnieuw hat geinstallerd (met nieuwe schijf) kreeg ik dit ook al, met andere schijf (windows 2000) ook.
ik kon wel gewoon werken in windows 2000. maar dus zelfde elke keer vast.
ik heb al andere drivers probeertt te downloaden, maar heeft niet geholpen.
de drivers die er bij zittten, bij die pc. die ik geinstallerd heb. werkken wel. (audio drivers).
maar ik kom er niet uit, loopt maar vast.
en dus vaker met geluid aan.
na het opnieuw starten van de pc ( met de reset kop ) en speedfan gestart, die ik een flammetje. boven de 50 graden, 54 tot 60 dacht ik.
ik heb ook coolpasta op de prosesor gedaan. om beter te laten coolen, maar heeft ook niets geholpen..... ik heb er ooit wel is geheugen bij gezet. maar lijkt er op als ik deze er uit haal. en 1 er in laat dat ik het zelfde probleem heb, was alweer tidje terug dat ik dat probeerde. dus kan het nog is doen.
het geheugen dat er in hoort is 256mb.
die 2e is oo k256 mb. en gloof dachtikook even veer hrtz...
wat kan ik hier aan doen.
misschien nog een andere tip of ideen.
ik kom er niet uit...
hummm...
grrrrrrrr:shocked:
 
zit er wel geheurgen in dat de juiste MHZ heeft wat je moederbord aan kan, heb je geen 800 MHZ modules en dat je moederbord bijv maar 350 MHZ ondersteund ?
 
ehmm... zo wel. waar kan ik dat vinden, is daar software voor, kan ik dit in everest home zien. ?
 
Dat kun je met everest home zien ja.
En anders is er ook nog het programma SIW.
 
het prohramma everst home, heb ik. waarkan ik het vinden daarin...:)
 
Dat kun je met everest home zien ja.
En anders is er ook nog het programma SIW.

waar kan ik dat dan vinden...
heb nu ook SIW geinstallerd!!

System Information for Windows...
 
Laatst bewerkt:
waar kan ik dat vinden...

dat probleem wil ik welis oplossen...:mad:
 
mij lijkt het gewoon dat je hardware overhit geraakt :confused:
 
ik doe bijna niks. alleen afspelen van geluid, en zit dan al met1 vast. wat ik kan doen in alleen de reset knop indrukken,.
dan kan ik weer verder werken.

waar kan ik zien hoeveel hertz geheugen maxmaal kan zijn op moederbord.
 
Waar je dat allemaal kan vinden in Everest home weet ik niet zo direct...
Maar als je je moederbord type weet kan je dit toch wel opzoeken gewoon op het internet, niet?

Zit je pc direct vast wanneer je opstart en muziek afspeelt of is het meestal dat de pc opstaat en wanneer je dan muziek probeert af te spelen dat hij volledig freest?
 
De Computer Zit Vast Als Ik Muziek Afspeel, Ik Hoor Wel Muziek, Maar Na Paar Min Zit De Pc Vast.

Het Moederbord Is: Jetway V266B
K7S41GX-BO.jpg
 
Ik vind niet zo direct iets over hoeveel Mhz je moederbord aankan qua geheugen...
Heb je er zelf nog niets over opgezocht op google? of heb je het ook niet kunnen vinden?

Wel heb ik dit gevonden --> ook problemen met de audio en hetzelfde moederbord natuurlijk ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan