Windows XP veilige modus heeft geen startmenu en meer problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

margalief

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2009
Hallo,

Na een vastloper op mijn PC besloot ik Windows XP opnieuw te installeren.

Dat lukt niet doordat de PC iedere keer in de veilige modus opstart, zonder de menu (start) balk onderin.

In de veilige modus kan ik dus niets.

Toen geprobeerd op te starten met esc, maar daar krijg ik wel het bootmenu, maar dat staat vast en er is niets met de pijltjes te doen. Daardoor kan ik niet bij CDROM komen.

Heeft u nog suggesties wat ik zou kunnen doen?

Vast hartelijk dank,

met vriendelijke groet,

Marga.

Ga in die bios, door en dan boot, boot priorority en daar de CDROM als eerste te kiezen dan CD erin settings opslaan en go.

Hallo

In de bios kan ik ook niks: de pijltjes werken niet.

Groet,
Marga.

al eens F8 gedaan tijdens booten dan normaal starten, of cd erin opnieuw aan en dan een willekeurige toets om te starten van DVD

Hoi !

Mogelijk even 'n PS-2 toetsenbord aansluiten !

Daarna: CD-speler als eerste in het bios zetten, opstarten van de XP-CD, kiezen voor installeren, kiezen voor repareren als de bestaande installatie gevonden word.

Zo niet, dan eerst formatteren voordat je XP opnieuw installeert !!
Je ebnt dan wel alles kwijt aan bestanden etc ., dus zorg voor back-up.

Greetz,

Harry.

Hallo Harry en Nic,

Fijn dat jullie zo meedenken!
Zou ik ook gegevens van mijn laptop op een USB stick kunnen zetten en de stick dan in mijn PC "prikken" ?

Bedankt!

Hoi !

Ja hoor, geen probleem !

Greetz,

Harry.

Hallo Haary, de laatste vraag (hoop ik........

:p
Wat moet ik dan op de USB stick zetten?

Weer bedankt!
Groetjes,
Marga.

Wat jij denk dat belangrijk is dus word documenten die je nodig hebt en foto's en ga zo maar door, misschien slim de drivers van de laptop de hardwaredrivers denk hier aan videokaart cardreader processor en ga zo maar door. noteren en dat maakt het zoeken van de hardware misschien makkelijker.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan