Windows XP - verschillende gebruikers, verschillende programma's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Margje

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2001
Berichten
297
IK heb een vraag over Windows Xp Home Edition. Deze is ingesteld over 4 gebruikers welke allen het "beheerder van de computer" accounttype hebben.

Het probleem is dat als ik ICQ installeer dat deze dan ook automatisch op alle andere accounts geinstalleerd wordt.
Ik kan bijvoorbeeld niet de keuze maken om het alleen op mijn account te installeren.
Dit geldt tevens voor het verwijderen van bepaalde programma's. Deze bleken dan ook verwijderd op andere accounts.

Hoe kan ik Windows XP zo instellen dat er bijvoorbeeld gevraagd wordt op welke accounts ik een bepaald programma wil installeren/verwijderen?
Of hoe kan ik het zo instellen dat als ik ben aangemeld, het programma alleen op mijn account geinstalleerd wordt?

Alvast bedankt.
 
Kijk eens in de map C:\Documents and Settings en dan gebruikersnaam en start menu.....

Of er een instelling is onder welke naam je het wil installeren bestaat denk ik niet
 
Hoi..........

Dat wat jij wil kun je bereiken als je met NTFS als bestands stysteem gaat werken. Dan kan je met schijf-quota gaan werken.

Daarin kan je gebruikers een bepaalde hoeveelheid ruimte toekennen op de hardeschijf. Ik denk alleen wel dat je elk programma voor elke gebruiker moet installeren.....Dus kost je wel meer ruimte op je hd.


Het is natuurlijk wel omslachtig.....en is ook nooit ontwikkeld voor prive doeleinden.
Maar het kan dus wel....

Ik vraag me alleen af wat voor zin het heeft als iedereen als beheerder op de pc werkt heeft ie dus alle bevoegdheden om overal bij te kunnen.
Dus ook in jouw icq, icq kan je trouwens dmv een ww beveiligen.

Ik denk dus dat je 1 beheerder en de rest gewone gebruikers zal moet maken. Dan kan je de gewone gebruiker een map toewijzen speciaal voor die gebruiker. En de mappen waar je niet wil dat ze inkomen moeten beveiligen.

Ik moet nog wel even uitvogelen hoe dit precies werkt. Ik kom hier nog op terug.

feedback door anderen is welkom!!!

(ik zie het ook voor me zelf als uitdaging om jouw doel te berieken vandaar de vele aanpassingen) :)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan