Windows xp versus Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

patrykvdmeulen

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2008
Berichten
199
Als ik Windows xp installeer op een laptop met 512mb ram 1.8Ghz en 40gb hardeachijf, werkt het snelller dan er Windows 7 rtm ultimate.
Waarom is een Windows xp installatie maar 360mb groot?
En waarom Windows 7 rtm 2.33Gb groot?

Wat is het verschil??
En draait xp minder services dan Windows 7??


Kan iemand mij helpen deze vraag?

Gr. Patryk vd meulen
 
Het verschil is zo'n 9 jaar aan voortschrijdende techniek.

Maar voor een laptop met zulke specificaties is XP inderdaad sneller dan Windows 7, al zou je kunnen proberen de grafische interface zo veel mogelijk te minimaliseren. Hoe dan ook zal 7 zwaarder zijn dan XP.
 
Heb een gelijkaardige pc, wat meer ram erin en werkt als een trein met Windows 7 Ultimate. Als je dat niet wil doen, is XP een prima besturingssysteem.
Werk er nog dagelijks mee:thumb:
 
Ok, maar nu heb ik nog steeds niet antwoord op miJn vraag gekregn:-(

heeft xp minder services draaien dan Windows 7?
Want xp draait soepeler op een minimaal systeem dan Windows 7.

Kan iemand mij dat duidelijk maken???

Gé patryk
 
De interface van Windows 7 Basic is al zwaarder dan XP. Ook heeft hij inderdaad wat meer services draaien.
 
Antwoord heb je al van Maniac2003 gehad. Er zit negen jaar verschil in de twee besturingssystemen. Windows 7 is uitgebreider, dus ook groter met installeren. Bij mij is de installatie van Windows 7 zo'n 19GB kwijt.
 
Ok, maar nu heb ik nog steeds niet antwoord op miJn vraag gekregn:-(

heeft xp minder services draaien dan Windows 7?
Want xp draait soepeler op een minimaal systeem dan Windows 7.

Kan iemand mij dat duidelijk maken???

Gé patryk

Kijk ik heb nu 87 processen draaien op mijn Vista notebookje terwijl ik met van alles bezig ben, normaal is het ietsje minder. Maar daar heeft mijn toch redelijk bescheiden notebookje weinig moeite mee, het systeem start snel op en ik mis niets.
Mijn ervaring is dat Windows 7 net iets sneller werkt en dat er minder wordt opgestart dan bij Vista, vandaar dat ik mijn notebook volgende week ook ga migreren naar Windows 7. Het is wellicht rottig en tijdrovend maar de enige manier om te weten of het echt goed werkt is het gewoon uitproberen. Maar ik denk dan XP een betere keuze is aangezien 512MB toch wel wat weinig is voor Windows 7. De verdere specificaties zijn voor Windows 7 betreft in mijn ogen toch ook te ver verouderd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan